En bekännelse i samma anda som den blå micron

Catsu

Trådstartare
Köpte en billig whiteboard för ett halvår sen. Har tyckt att ytan har känts riktigt dålig.

Efter ett par månader började den bubbla sig och jag tänkte att det var ett riktigt dåligt köp :meh:

Idag började jag av någon anledning pilla lite på bubblorna. Mystiskt, det är bara ett tunt lager som, hmmm, går att dra av!

Mina tankar gick omedelbart till den blå micron :rofl:

Till mitt försvar var skyddsplasten ofärgad och satt fast i ramen :laugh:
 
Har lämnat tillbaka en eltandborste för att den gick ojämnt efter en stund.
Eller nej, TVÅ gånger lämnade jag tillbaka tandborsten eftersom den var trasig och fick en ny varje gång.

Vet inte hur lång tid det tog innan jag insåg att borsten hade ett specialdurr för att visa att det var dags att byta tandrad, och med ett annat durr för meddela att det räckte med tandborstning.

.. :o
 
Vi köpte hus 2008. Vid inflytt hade det monterats två nya fina garageportar.

Förra året backade jag in i en av dem och de två undre panelerna skadades. Vi knäckte till dem men beslutade i höstas att låta laga dem pga värmeförluster.

Garageportkillen kom så och monterade dem! När han nästan är klar ringer han på dörren
- Så nu var jag nästan klar!
Sedan harklar han sig
- Är det någon särskild anledning till att ni har kvar skyddsplasten på de befintliga panelerna eller vill du att jag tar bort dem så att hela porten får samma nyans?

😂 vi har alltså haft skyddsplast på insidan av garageportarna i 15 år och inte märkt det 😅
 
Har lämnat tillbaka en eltandborste för att den gick ojämnt efter en stund.
Eller nej, TVÅ gånger lämnade jag tillbaka tandborsten eftersom den var trasig och fick en ny varje gång.

Vet inte hur lång tid det tog innan jag insåg att borsten hade ett specialdurr för att visa att det var dags att byta tandrad, och med ett annat durr för meddela att det räckte med tandborstning.

.. :o
När jag kollat efter ny eltandborste så har jag sett flertalet recensioner där folk gett ganska lågt betyg, just för att tandborstarna haft sånt där "specialsnurr" för att markera tid. De har såklart inte förstått det själva, men deras beskrivning av hur "dåligt" tandborstarna fungerat har gjort att jag förstått att det är just den funktionen de klagat på :rofl: Pga sådant så går jag numera aldrig på antalet stjärnor i betyg som en produkt får, utan läser noga vad som skrivits om den.
 
Köpte en billig whiteboard för ett halvår sen. Har tyckt att ytan har känts riktigt dålig.

Efter ett par månader började den bubbla sig och jag tänkte att det var ett riktigt dåligt köp :meh:

Idag började jag av någon anledning pilla lite på bubblorna. Mystiskt, det är bara ett tunt lager som, hmmm, går att dra av!

Mina tankar gick omedelbart till den blå micron :rofl:

Till mitt försvar var skyddsplasten ofärgad och satt fast i ramen :laugh:
Jag har lyckats med samma sak. Kanske likadan tavla då, 😇
 
När jag kollat efter ny eltandborste så har jag sett flertalet recensioner där folk gett ganska lågt betyg, just för att tandborstarna haft sånt där "specialsnurr" för att markera tid. De har såklart inte förstått det själva, men deras beskrivning av hur "dåligt" tandborstarna fungerat har gjort att jag förstått att det är just den funktionen de klagat på :rofl: Pga sådant så går jag numera aldrig på antalet stjärnor i betyg som en produkt får, utan läser noga vad som skrivits om den.
"Så sjukt dålig tandborste som gör nåt konstigt ljud exakt var 30:e sekund, och efter exakt 2 minuter ett extra långt konstigt ljud? Har klockat och det är verkligen på sekunden, blir reklamation direkt".

🙄 :rofl:
 
Som elektriker har jag ibland sett lysrörsarmaturer där skyddsplasten sitter kvar ännu efter flera år. Inte nog ned att ljuset blir sämre, skyddsplasten torkar med tiden ut och fastnar av värmen så att den inte längre går att få bort :banghead:
 
Det här är så länge sen så det är helt klart preskiberat.
När sambon och jag flyttade ihop var vi och köpte en video-bandspelare.
Den var av den nyaste modellen som hade luckan till videokassetten i framkant och inte ovanpå (japp, så länge sen är det)
Men vi lyckades aldrig få till bilden när vi spelade upp film, den hackade och var suddig och allmänt kass.
Inte en utan TVÅ gånger lämnade vi in den på garantin. Varje gång sa dom att det är inget fel på spelaren.
Andra gången frågade dock killen vilken "källa" på tvn vi hade när vi spelade upp filmerna.
Vi åkte hem, kollade tvns manual och TADAA klockren bild 🙈
 
Köpt en led-ramp till bilen. Tog fram den ur kartongen när min vän stod bredvid. Jag sade att jag tyckte den var blåare än på bilden, men okej.
Han tittade på mig som om han trodde jag skämtade först, tog rampen ifrån mig och drog bort den blå plasten.

Tyvärr känner han mig för bra, för att ens bli förvånad 🙈
 
Vart tog tråden med bukeklassikerna vägen? Var en fantastisk kavalkad av de riktiga smulorna som vart under åren. Borde nålas helt klart!
Jag sökte den för flera år sedan och den verkade vara borta. Eller menar du den där samlingen bukeklassiker?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp