En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

lady_vip

Trådstartare
Och det gjorde jag idag när Loka börjad kissa blod!! Fick fippla fram nåt journummer till Distriktarna som egentligen inte har smådjursjour, men jag vägrar åka/ringa Djursjukhuset efter Fortunes vistelse där förra året.

Dividerade fram och tillbaka hur vi skulle göra eftersom deras labb inte var öppet. Skulle jag behöva åka till Helsingborg för en UVI eller avvakta, skulle han kunna fixa nåt medikament tillfälligt eller hade jag något hemma som kunde bita, iaf för kvällen.

I dividerande menade jag att det var så konstigt, bara från ingenstans blod i urinen utan att hon ens verkade påverkad...???

Men så gick det upp ett ljus, hon har ju käkat rödbetor!!!:eek: Hon snor diverse rotfrukter från trädgårdslandet när vi är i stallet, och har ätit rödbetor både idag och igår:o :p

Skamset fick jag erkänna och veterinären bara skrattade, "så går det när man ska vara god djurägare".

Jag slapp iaf en fet faktura och kan glädjas över en frisk hund:angel:
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

:rofl: :rofl:

Ungefär samma hysteri blev det en gång när jag var gravid och inne på BB för att föda. Lämnade ett pinkprov, som var knallrött = Bm -> :eek: :eek: :eek:

Tog en stund innan jag kom på att jag hade glufsat en del rödbetor tidigare den dagen :angel: :D
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

Min make ringde hem för ett antal år sedan och berättade alldeles förtvivlad att han nog fått ändtarmscancer. Avföringen var alldeles röd. När värsta chocken lagt sig kom jag på att vi ätit rödbetor på lördagen. Gör inget förrän jag varit på toa, sa jag. Ring ingen läkare än. När jag väl varit där fick vi oss ett gott skratt.
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

Ha, jag gjorde en liknade tabbe för ett par veckor sedan. Har du en hund med oregligbundna kräkningar så ska man inte låta den äta upp granatäppelbitar som exploderat över golvet. Inte för att hunden inte ska äta sådant, den fick äta precis som vanligt utan för att matte sen riskerar en hjärinfarkt när hunden kräks rosa/röd galla....
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

KL

Har fått berättat för mig att jag skrämde halvt livet ur min morfar som skulle barnvakta mig, när jag kissade "blod" :)

Rödbetor är luriga :p
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

jag har lyckats göra samma sak :D... man känner sig allt bra dum.
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

Skönt att fler har gjort samma sak:D
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

Min make ringde hem för ett antal år sedan och berättade alldeles förtvivlad att han nog fått ändtarmscancer. Avföringen var alldeles röd. När värsta chocken lagt sig kom jag på att vi ätit rödbetor på lördagen. Gör inget förrän jag varit på toa, sa jag. Ring ingen läkare än. När jag väl varit där fick vi oss ett gott skratt.

HAHA, men gud stackaren. Han måste varit bra rädd där en stund.
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

Han var SKIT-rädd faktiskt. Jag fick mig en ordentlig fright jag också innan jag började tänka efter.
 
Sv: En bra hundägare ringer veterinären när hunden är sjuk

:rofl::rofl:
Sonen fick ett tamligen hysteriskt samtal fran sin fru att deras hund bajsade blod... Had bad henne ringa vetten direkt, som, naturligtvis, sa till henne att ta med avforingsprov och komma in ASAP. Nar hon gick for att plocka upp avforingen (i den egna tradgarden) insag hon att blodet i sjalva verket var ett rott snore som skulle ha suttit pa hundens favorit boll:p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tapetsera på vävd tapet
  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp