en bra skottkärra för mockning

Rotterö

Trådstartare
Var har ni för skottkärror till mockning.
Var har ni köpt dom.

Jag behöver nu en ny. Vill ha en bättre.

Sv: en bra skottkärra för mockning

en bra 'mockkärra' är djup, har gärna stora hjul, skall lätt gå att tippa ur.
ekeby har en stor grön i plast/gummi som jag tycker är bra, köpt på granngården.
men vi har en liknande röd köpt på bauhaus

Jag har en grön 90-liters köpt på granngården. Kommer från Nordpost. Den är lätt o bra :D

Köpte den billigaste (190kr) dom hade på OBS för tolv år sedan. Den håller än... Snacka om prisvärd.

Vi har en sån där liten "rund" i aluminium, håller en evighet och väger ingenting.
Men samtidigt går det inte i så mkt vilket kanske kan vara negativt men vi strör med halm och då går det att lasta den jättehögt över kanterna.

vi har en liten smidig i hårdplast som mockkärra. vet inte märke, men såna finns ju lite överallt. hellre att man får tömma lite oftare och att kärran är lätt!
vi har den att ta spån med oxå, men där hade jag nog hellre velat haft en lite större så man slipper köra 2 ggr till varje box ibland. En sån "fyrkantig" i plåt o med trähandtag (heter de Ekeby) hade funkat bra. Eftersom spånen är så lätt o man ska ju inte upp på nån gödselstack med spånen, så väger ju inte en spånkärra så mkt!

i förra stallet hade vi en stor plastkärra (väldigt lätt) till torven, mkt rymlig o bra.

Liknande trådar

Anläggning Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den...
Svar
11
· Visningar
600
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har problem med lederna och har svårt med skottkärra eftesom man lyfter tyngden i handtagen till ganska stor del när man kör främst...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: ptr
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 873
Senast: Görel
·
Hemmet Hjulet på min skottkärra börjar bli lite mjukt och jag tänker att det är smart att pumpa innan det blir värre! Testade med ett par enkla...
Svar
19
· Visningar
1 195
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår