En fråga som önskar snabbt svar gällande köp av systemkamera

Nikki o Fabian

Trådstartare
En liten fråga till er som är insatta:

Är detta ett bra köp?

En Nikon d60 med väska och 512 mb minneskort, den är hel o ren(inga repor lr dylikt) köpt förra hösten och jag får kvitto och garanti som går ut om 2 månader. Det är en arbetskamrat som säljer den och han vill ha 3500 kr för det ovannämnda.

Sv: En fråga som önskar snabbt svar gällande köp av systemkamera

om garantin går ut om 2 månader skulle jag nog inte köpa den. det är 2 års garanti på den och du kan få en helt ny för 5190, 5890 hos tex cyberphoto med ett värdepaket innehållande Nikon D60 hus + AF-S VR DX 18-55/3,5-5,6G II + 4GB minne + UV-filter + väska + microfiberduk.

väskan kan du säkert pruta dig till om du handlar i butik, tex hos fotokungne vid medforgarplatsen eller hegethorns foto vart nu den ligger, minns inte riktigt. och minnerkort, du kan få ett på 16gb för 195kr idag. iofs långsamt men ändå.

Men vadå, är det 2 års garanti???? I sådant fall så stämmer ju inte det han säger om att dom köpte den tidigt förra hösten.
Är det alltid 2 års garanti?

hmm konstigt, jag hade iaf för mig att man inte fick sälja något med mindre än 2 års garantin på produktionsfel :S verkar inte stämma.

jag skulle värdera den kameran efter hur många bilder han har tagit med den, kolla vilket nummer som finns i namnet på bilderna som kameran tar hur många han tagit, minns inte om nikon beräknade att slutaren i d60:n skulle hålla 50 000 exponeringar eller 65 000 exponeringar.

nog för att det är ett icke-svar men ändå. samtidigt som det känns som ett ganska bra klipp, så ringer det en klocka i min skalle och säger 1700kr till och hon får en helt ny kamera i kartong.

Kan man se numret på bilden trots att dom tidigare är raderade?
Om det är så att man kan det, vart på bilden hittar man den siffran? Ska messa honom o fråga då jag nämligen tog en bild ifag när jag tittade på den.

Men vadå, är det 2 års garanti???? I sådant fall så stämmer ju inte det han säger om att dom köpte den tidigt förra hösten.
Är det alltid 2 års garanti?

Konsumentköplagen säger 2 år.

Dock gäller inte garantin för någon annan än den som köpte kameran först...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka