En häst som slår sig hela tiden

lovehorses

Trådstartare
Jag har en häst på foder har haft han en månad ungefär, han har fått en massa sår på benen speciellt bak på haserna.
Gör han inga nya så gör han upp de gamla....:crazy:
Han har fått 2 sår på huvudet/pannan, bara på en vecka, vet inte hur...:confused:

Hur gör ni för att lite skydda era hästar?
Vad har ni för skydd på benen? har ni bara när ni rider eller hela tiden?

JAg funderar på isoleringscell.:D

Enligt ägaren så är han sån, av naturen... men hallå hur mycket sår som helst.

Sv: En häst som slår sig hela tiden

Har skydd på alla ben på min häst när vi rider, för hon slår i sig annars. Men hon är bara 5 år och har inte fått upp balansen än + att hon är ett fullblod och har bara varit ridhäst ca. 6 månader.
Men vad jag förståt så slår nästan alla unghästar i sig innan de hittat balansen. Sen finns de väl de som fortsätter att slå sig mm hela livet kanske pga benställningar osv.

Sv: En häst som slår sig hela tiden

Den hästen som jag har är 6 årigt varmblod.
Hagen de går i är åker med lite skog i. Så det får han så i.
Jag ha lindat när vi varit ut och ridit men man kanske borde göra det hela tiden, fast man rider på en bana eller åker. Hur gör ni?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 169
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 695
Senast: 13579vas
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 026
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka