Bukefalos 28 år!

En liten fråga...

Mitrolle

Trådstartare
Någon som vet något om märkningen P&R på sadlar? Har en flatback som det står C.C på lädret men annars är det bara märkningen P&R vid "knapparna" på framvalvet.
Ska tydligen vara en Oxfordsadel, men jag hittar inte att det står nånstans på den.
Nån som har nån gissning??
 
De tillverkades åt en svensk ridsportgrossistfirma som hette Poulsen & Ragoschy (reservation för felstavning). Har för mig att det var hyfsade mellanprisklassadlar. CC betyder close contact.
 
:bow: tack för svaret!! Men är det då en Oxfordsadel eller heter den P&R? Har nämligen inte hört varken det ena eller det andra tidigare :)
Hur gammal tror du den kan vara, om du skulle gissa? Den är väl använd och jag skulle gissa på minst 5 år.
 
En sån sadel har jag också..!
Precis en sån. :eek:
;)

Ska du sälja den?
För hur mycket, om jag får fråga? :o :)
 
Nej jag har precis köpt den :) Så jag ville bara veta lite mer om den, eftersom jag köpt den begagnad och inte visste just nåt om den.
Jag gav 2500:- för den :D så jag tycker att jag gjort ett fynd eftersom den är i bra skick.
 
Okej! Ja för min del spelar det ingen roll, för den är i bra skick, men det är bara kul att veta ungefär :)
Tack för svaret! :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 300
Senast: JennyLz
·
Kropp & Själ Jag står i kö för att chatta med sjukvårdsupplysningen, men frågar så länge. Jag behöver en remiss till öron-, näsa-, halsmottagningen...
Svar
7
· Visningar
459
Senast: FrDrake
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 071
Senast: Mirtai
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva av mig och dethär är INTE kritik mot nån så ingen be höver tro det. Men jag mår så fucking jävla dåligt och jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 728
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp