En säkert väldigt dum fråga.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ANonym_3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 778
A

ANonym_3

Har en fråga.

Kan en häst få ont i ryggen om den inte är skodd på länge. Nu pratar vi inte om månader utan kanske ett par veckor. Kan ryggen påverkas av hovarna alltså?

Sv: En säkert väldigt dum fråga.

Det finns ingen fråga som är för dum! Om man inget frågar får man ju inget veta! Som svar på din kloka fråga så kan jag bhara säga vad jag tror och har erfarenhet av, att jo visst påverkar hovarna ryggen! En outbildad klåpare som försöker verka kan förstöra en hästs rygg och kropp för lång tid tex, väl skötta hovar och ben ger en frisk häst!

Som man säger, utan hovar - ingen häst. Det kan ju påverka genom att hästen ombelasatar vikt som i sin tur belastar ryggen felaktigt.

Ja.. fel belastning på hovar kan påverka ryggen.

Tack så mycket för svar.
Ni på buke är så himla att ha ibland :)

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
756
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 156
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka