En sjuk fundering...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare liten82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 856
Sv: En sjuk fundering...

Fast det där är för kort tid tror jag. Hunden ska nog verkligen börja känna av svält innan den börjar äta...

jo det är klart. men det ska nog gå väldigt långt innan en hund börjar äta av sin ägare.

äckelmagade ska sluta läsa nu... när jag var liten bodde vi på landet, och hade stora problem med möss. pappa ville inte gärna ha vanliga musfällor när det sprang barn och husdjur i byggnaderna, så han använde mest en sort som fångade mössen levande. bara att tömma på åkern med jämna mellanrum. men så råkade han glömma en... jag vet inte hur länge det dröjde innan han hittade den igen, men då hade musen börjat äta av sig själv! :eek:. (ja, den musen avlivades ganska omedelbart, och sedan övergick han nästan helt till den vanliga sortens musfällor + gift).

Sv: En sjuk fundering...

Burfällor används ofta på ställen som är svåra att komma åt just för att dom är "självtömmande".:devil:
Men jag har aldrig sett att dom äter sig själva, bara varandra.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 508
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: igbest
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka