En till om lindning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kiefer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 045
K

Kiefer

Har läst många trådar om lindning, mitt största problem mitt i all övning är paden, den bara kasar och glider eller blir bubblig. Har läst att skarven ska ligga på utsidan av hästens skena, skarven inne mot benet eller skarven som blir när man lindat sista varvet????

Sv: En till om lindning

Kiefer skrev:
Har läst många trådar om lindning, mitt största problem mitt i all övning är paden, den bara kasar och glider eller blir bubblig. Har läst att skarven ska ligga på utsidan av hästens skena, skarven inne mot benet eller skarven som blir när man lindat sista varvet????
Om padden glider, lindar du för löst...
Skarven kan du ha vart som helst dock ej över senorna eftersom trycket kan ge skador.. Det är då skarven på padden, inte skarven på bandaget..
Var noga med att padden ligger slät och det inte finns veck eller bubblor på den!

Jag menar att paden glider när man försöker lägga den tillrätta runt benet innan man börjar linda ( typ som om benen är för "hala").

Kiefer skrev:
Jag menar att paden glider när man försöker lägga den tillrätta runt benet innan man börjar linda ( typ som om benen är för "hala").

Då är det bara att öva och kanske byta paddar.

Öva, öva, öva och fortsätt öva så fixar det sig, att linda korrekt är inte så enkelt som det ser ut!

Jag brukar rulla ihop mina paddar till en rulle så att jag kan rulla på dem, då blir de släta och sitter bra tycker jag! Lycka till

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: sweep
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 429
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka