En timmes transfer i Prag efter långflygning

Sv: En timmes transfer i Prag efter långflygning

Oh yes ... jag hade nastan lyckats fortrycka Charles de Gaulle. *rys* dar har jag bara fastnat sa vi flyger inte air France langre.

Maste man byta terminal ar Heathrow ett annat stalle som tar tid. Jag har oftast haft guld kort med BA de senaste 20 aren, men nar det gick ut och jag inte kunde ga pa "fast track" hann jag inte fast jag hade over 1 1/2 timmas 'layover'.
 
Sv: En timmes transfer i Prag efter långflygning

:D

Dit 13 timmar och 50 minuter, hem 14 timmar och 5 minuter, 6816 kronor. Vi åker dit den 28 augusti och hem den 2 september. Datumen är flexibla på så vis att vi kan åka en dag tidigare dit och en dag senare hem.

Ah. Tänkte på Finnair. De gör det snabbare, runt 11 timmar, men det var lite dyrare också, runt 8500:-
 
Sv: En timmes transfer i Prag efter långflygning

Har bytt på 15 minuter i Paris, väskan kom visserligen några timmar senare (utkörd til dörren) men hem kom jag. Har haft liknande snabb-byten på andra storflygplatser. Ofta får man bra hjäl och de brukar ha koll på vilka som har tighta byten.

Hade en gång ett byte på 20 min i Düsseldorf som ett alternativ. Ringde Lutfhansa och de bekräftade att det skulle gå. Men eftersom jag hade ett viktigt möte valde företaget ändå att boka mig via Frankfurt. Det är en STOR flygplats men en timme brukar räcka gott och väl.

Det som kan vara bökigt är om du måste hämta ut dina väskor vid inresa i Schengen och sedan checka in dem igen. I så fall skulle jag råda dig att försöka få bytet utanför Schengen eller god marignal (div minst en timme).
 
Sv: En timmes transfer i Prag efter långflygning

Ah. Tänkte på Finnair. De gör det snabbare, runt 11 timmar, men det var lite dyrare också, runt 8500:-

Jag har sett det. De få timmarna är inte värda att spara för nästan två tusen. Jag ska betala för tre personer så det blir nästan sex tusen. Däremot har jag sett betydligt billigare resor, sisådär fem tusen, men de tar flyget omkring 30 timmar. Usch vad jobbigt!
 
Sv: En timmes transfer i Prag efter långflygning

Femton minuter enligt tidtabell eller var det försening? Vid försening får man ju gilla läget och försöka hinna. Annars verkar det tight att planera in en femtonminuters transfer. Det är åtminstone en i mitt resesällskap som fullständigt avskyr att stressa.


Det är minst en timme, dvs prick en timme ;) Schengen eller inte spelar ingen roll, väskorna skickas hela vägen om biljetten är genomgående.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp