Då har sambon fått hem sitt plaströr för spermaprov. Det är inte helt enkelt att göra provet förstod vi Det ska in ett speciell datum en speciell tid, i det här fallet en måndagseftermiddag. Provet ska vara max en timme gammalt när det lämnas in. Vi bor i en stad, sambon jobbar i en annan och sjukhuset ligger i en tredje. Han kan inte göra det hemma eller på jobbet (vilket inte kändes lämpligt ändå) för då hinner han inte i tid, så vi antar att en toalett på sjukhuset blir mest praktiskt men det känns så himla knäppt. Hur som helst blir det skönt att ha det gjort och förhoppningsvis ser det normalt ut. En del av mig VILL att det ska vara fel på någon av oss så att vi kan få hjälp NU, men den rationella sidan av mig tänker att det är bättre att allt är bra - vi får vänta så länge det krävs helt enkelt... Men ja.
På kliniken där min sambo lämnade sitt prov så hade de två rum för just det ändamålet. Rummen var utrustade med schäslong och lämplig lektyr. Det fanns ett skåp på väggen där man satte provet och som hade ett litet larm så personalen kunde ta hand om provet direkt. Vi har samma logistikproblem som ni, så sambon hade gärna sluppit att åka till kliniken, men det gick inte att lösa på nåt annat sätt. Och som sagt, det är ju det lilla i sammanhanget som de behöver stå ut med.