Energi i gräset nu

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Trampe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 683
T

Trampe

Hur mkt kan man räkna med att hästen får i sig energimässigt utav gräset nu? Han går ute minst 12 timmar och det finns mycket gräs så han betar hela dagarna. Jag kan ju säkert ta bort en del kraftfoder samt även hö, frågan är bara hur mkt???

Sv: Energi i gräset nu

Svårt att svara på...

Mina hästar går på gräs hela dagen nu så jag har tagit bort allt grovfoder under dagen (fri tillgång annars) eftersom de ändå inte äter. De får hö till natten.

Kraftfodermässigt har ger jag lika mycket, förutom att jag tagit bort luzernhackelse, men då är det digivande ston samt unghästar i träning...

Men det klart, ska man vara "korrekt" så måste du ju analysera gräset... :smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 343
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Linda_A
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
916
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
804
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka