Enkel HTML-redigerare

Basilika

Trådstartare
Så gick jag och blev webmaster i en förening igen.. Men nu för tiden är det ju inte OK att ladda ner program så jag har inget. Jag har kört Dreamweaver (favorit) och Frontpage (nödlösning) men gillar konceptet att både hacka kod och WYSIWYG. För övrigt behöver det inte vara några avancerade funktioner men det måste passa med Vista.

Har någon tips på ett prisvärt program?

Sv: Enkel HTML-redigerare

Dreamweaver är ju bäst, i alla fall i min mening :D
Inte för att jag är speciellt bra på kodning, men ett ypperligt tillfälle för mig att lära mig. :p

Men i skolan vet jag att vi fick använda oss av ett program som hette Mediator 8 eller 9. Dock gjorde man ingen kodning alls i det programmet.
Vet inte vad det kostar, men jag vet att vi fick låna en skiva från skolan och installera programmet hemma på egna datorer om vi ville. Tror till och med jag har kvar det på datorn :p Mediator är ju dock ett program där man kan göra bildspel och grejer i också.

Tack för tips. Dreamweaver är verkligen ett drömverktyg, men de kostar ju rätt så mycket båda två och är tungt för en förening att bära. Jag skulle vilja ha fler tips :)

Hmm, jag använde först frontpage, vilke är väldigt enkelt enligt min mening. Där kan du mer sitta och formatera rakt på i "designrutan", finns fler formateringsverktyg där tycker jag.
=att du bara går och koiperar koden och fine, du har inte lärt dig ett skit

Dreamweavar är väl lite mer fokuserande på kod och källkod, eller jag använder det mer så i alla fall.
Dreamweaver kanske är svårare men man övning ger färdighet.

Ja, alltså jag kan (kunde?) koda rätt så bra även om jag är ringrostig men det finns ju ingen anledning att göra det när det finns bra redigerare. Frontpage genererar ju en massa skräpkod som jag inte är intresserad av. Dreamweaver är inte alls så svårt tycker jag och kodar rent och snyggt, men så är det ju dyrt också..

Ja! Homesite har jag kört en gång för "100" år sedan och var nöjd med. Det har ju dessutom ett anständigt pris! Jag ska höra med föreningen om de sponsrar!

Testa Aptana Studio, kostar gratis. Dock inte helt WYSIWYG-stuk, men funktionen finns.

Tack för tips. Jag provar Aptana.

Homesite har ju inte utvecklats någonting sedan jag höll på för sisådär 10 år sedan.. Fasligt vad fort man glömmer också :o

Bluefish är helt gratis. Funkar till vista. Har en del bra funktioner som jag saknar när jag använder dreamweaver. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka