Equipe Elegance bombyte

Freelillies

Trådstartare
Någon som har varit med om samma som mig? Min Elegance är 9 år och både bommen och järnet var trasigt. Den är nu bytt men jag undrar om någon mer varit med om samma. Hur lång livslängd har en bom egentligen?

Har hört om flera Equipe sadlar där bommen gått av (utan att utsättas för yttre våld). Helt galet att en så dyr sadel har så klen bom!

Kamrat J har en Equipe där bommen är sned. Jag trodde först hon menade förskjuten, alltså att bommen ser som den ska, men ligger på fel ställe. Brukar vara vanligt när man sitter upp från marken. Men, nä, bommen är helt sned, plockar du ut den och lägger den på en plan yta så går det att vicka på den.

Jag undrar hur det har gått till, verkar vara väldigt veka bommar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: CaisaCax
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 452
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 497
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka