Equipes modeller

malinsky

Trådstartare
Jag har provridit i en Equipe Emporio som jag bara älskar, och hästen gillar den.
Jag har provat en Elegance som var på tok för vid och låg därefter å det var också en ahaupplevelse i hur jag satt och kommer åt hästen.

Så min fråga - Vilka Equipesadlar är mest lik Emporion i uppbyggnad? Jag vill nog helst ha en 17.5 å liiite vidare än M. Annars får jag leta fram en sådan begagnad..

Han behöver en rakare sadel.

Andra sadlar som är liknande Equipen i uppbyggnad?
 
Jag har provridit i en Equipe Emporio som jag bara älskar, och hästen gillar den.
Jag har provat en Elegance som var på tok för vid och låg därefter å det var också en ahaupplevelse i hur jag satt och kommer åt hästen.

Så min fråga - Vilka Equipesadlar är mest lik Emporion i uppbyggnad? Jag vill nog helst ha en 17.5 å liiite vidare än M. Annars får jag leta fram en sådan begagnad..

Han behöver en rakare sadel.

Andra sadlar som är liknande Equipen i uppbyggnad?
Alltså Emporion var en M och 17 tum Jag skulle behöva en lite vidare :) Finns det ngn lika rak som Emporion av deras modeller?
 
Jag har också en Emporio på prov som jag gillar :) Var till Equipes monter på SIHS och pratade med dem och som jag förstod det var det samma bom i Olympian men den kunde du beställa mer enligt dina önskemål ( större/mindre knästöd, längre / kortare kåpa osv). Den jag prövar är +1 dvs lite vidare än M.
 
Jag har också en Emporio på prov som jag gillar :) Var till Equipes monter på SIHS och pratade med dem och som jag förstod det var det samma bom i Olympian men den kunde du beställa mer enligt dina önskemål ( större/mindre knästöd, längre / kortare kåpa osv). Den jag prövar är +1 dvs lite vidare än M.
Toppen! D0 ska jag leta reda på en Olympia 17.5 med +2 bom :D
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 298
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Provade idag en Equipe Emporio, verkligen superskön sadel! Såg att den endast tillverkas i M i bommen men undrar om det går och...
Svar
17
· Visningar
3 710
Senast: Fiorano
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
1 992
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag håller på och blir tokig av allt sadelletande... Har en häst med en ganska rak rygg och mycket bogrörelse. Provade Equipe...
Svar
14
· Visningar
4 368
Senast: Linah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik
  • Tälta med hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp