Bukefalos 28 år!

Era erfarenheter

hej111111

Trådstartare
Vill bara skriva av mig lite... Har träffat en kille som gör mig glad. Han är jättefin på alla sätt o vis. Är inte van vid att det är så enkelt. Han hör av sig skickar sms, svarar med en gång. Rak o tydlig. Inga spel. Det är sååå bra. Har aldrig varit med om detta innan. Hur brukar det vara för er?
Finns dock en lite hake. Han är 4 år yngre än mig. Jag är 23. Vad tycker ni?
 
Sv: Era erfarenheter

Han är 4 år yngre än mig. Jag är 23. Vad tycker ni?
Vänd på det.
Han är 23. Hon är 19.
Känns det ok?
Då är förmodligen tvärt om också ok.

Eller tänk så här:
När du är 58, då är han 54.
Känns det ok?

Jag tror livet hade varit enklare, om vi inte var så åldersfixerade.
I dina skor skulle jag tänkt så här:
Han är han. Hon är jag. Det känns ok.
 
Sv: Era erfarenheter

Jag vet. Men det är ju inte bara vad jag tycker. Hela samhället reagerar ju på om mannen är yngre...
 
Sv: Era erfarenheter

Jag vet. Men det är ju inte bara vad jag tycker. Hela samhället reagerar ju på om mannen är yngre...
Min son är 21. Han är ihop med en 2½ år äldre tjej.
Det går hur bra som helst, och ingen har någonsin tyckt någonting åldersrelaterat om dem.
 
Sv: Era erfarenheter

Det där beror helt på mognad! :) Är han mogen och ni ligger på samma nivå (gärna att han är ett snäpp över dig så att han hinner med i tanken på vidare planer ;)) så tycker jag att 4 år yngre inte har någon betydelse, alls! :)

Män som är över 40 kan vara precis lika omogna som om dom vore 15 trust me... :meh:

;)


Jag brukar säga lite som så att sålänge båda är över 20år så GO FOR IT! :) Och nu är han ju nästan 20 så, GO FOR IT! :D
 
Sv: Era erfarenheter

jag är 52, min kille är 35...sug på den du :p

Nu saknar jag "Gilla- knappen", igen ;)

KL
Till TS:
Så länge det känns bra att vara tillsammans tycker jag att ni ska vara det. Samhället får väl lära sig acceptera åldersskillnader, åt alla håll. Men, Vad tycker du själv? Hur hårt är du bunden av det som du ser som "normen" i samhället?
 
Sv: Era erfarenheter

Varför bry dig om så lite som 4 år?
Har en kompis, hon är 4 år äldre än sin fästman. Inget konstigt med det.
Svärfar är sambo med en 7 år äldre kvinna.
Morbror är sambo med en 5 år äldre kvinna.
Behöver du fler exempel?
 
Sv: Era erfarenheter

Vill bara skriva av mig lite... Har träffat en kille som gör mig glad. Han är jättefin på alla sätt o vis. Är inte van vid att det är så enkelt. Han hör av sig skickar sms, svarar med en gång. Rak o tydlig. Inga spel. Det är sååå bra. Har aldrig varit med om detta innan. Hur brukar det vara för er?
Finns dock en liten hake. Han är 4 år yngre än mig. Jag är 23. Vad tycker ni?

Jag tycker inte det är någon hake.
 
Sv: Era erfarenheter

Varför bry dig om så lite som 4 år?
Har en kompis, hon är 4 år äldre än sin fästman. Inget konstigt med det.
Svärfar är sambo med en 7 år äldre kvinna.
Morbror är sambo med en 5 år äldre kvinna.
Behöver du fler exempel?
Dock är förmodligen ingen av ovanstående 19 och 23,
och därför är dina exempel mindre procentuellt sett.
 
Sv: Era erfarenheter

Jag vet. Men det är ju inte bara vad jag tycker. Hela samhället reagerar ju på om mannen är yngre...
Men alltså, nog för att det kanske kan finnas en och annan enstaka som fortfarande vill hänga fast vid någon sorts normer (mannen ska vara äldre/längre/etc) och haka upp sig på småsaker, men så särskilt samhällsomstörtande är det väl knappast med en yngre man/äldre kvinna?

Jag har själv en yngre sambo. Min bror är 8 år yngre än sin sambo, och förutom att han själv var lite nervös för vad vi i familjen skulle säga (inget alls, såklart) så har han mig veterligen aldrig fått några konstiga reaktioner på det. Ålder är bara en siffra, så länge det handlar om vuxna individer och man stämmer ihop på alla andra plan finns väl inga hinder?
 
Sv: Era erfarenheter

Jag har dessutom en kompis som är lika gammal som jag med en 13 år yngre karl och dom har varit ihop i 13 år i år.
 
Sv: Era erfarenheter

Jag e 27år o min pojkvän e 52år! Mitt barns pappa e 53år! Så din åldersskillnad e ju ingenting! Huvudsaken e att man trivs tillsammans!
 
Sv: Era erfarenheter

Jag är 24, min pojkvän är 20. Bägge fyller 21 resp 25 i höst. Ser inga problem med det. Jag skiter väl i vad samhället tycker om vår åldersskillnad och att jag är tanten och han är lammköttet. ;)

Sedan när berodde känslor på åldern?
 
Sv: Era erfarenheter

Jag förstår dina tankegångar ang åldern.

När jag träffade sonens pappa så gick han fortfarande i gymnasiet, jag är 3 år äldre än honom.

Ingen har regerat på att det var jag som var äldst i vårat förhållande, hans pappa blev förvånad när han fick höra att jag var äldre men det är det enda.

Ju äldre ni blir destå mindre "märker" omgivningen av eran ålderskillnad.

Låt inte åldern bli en grej som du hakar upp dig på!!!

Efter separationen från sonens far har jag haft två kortare förhållanden, en är 50 och den andra är 48, jag är 36 år.

Kör på och skit i åldern!!! Den är bara en siffra!!!
 
Sv: Era erfarenheter

Jag ser inget problem alls med er åldersskillnad.
Frågan är - gör du? Eller varför startade du den här tråden?
 
Sv: Era erfarenheter

Varför är det viktigt för dig att "samhället" (vilka nu det är?) sätter sitt godkännande på ert förhållande.

Det är väl snarast den stora frågan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 623
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp