Bukefalos 28 år!

Era favoritschampon, inpackningar och balsam

Idas

Trådstartare
Känns som jag testat olika ett tag nu utan att hitta något jag fastnat riktigt för.

Så, vilka är era favoritschampon, balsam och inpackningar? :) Vad har ni för hårtyp?
 
Jag har precis hittat en ny favorit: Organix. Använder deras kokosschampo och balsam nu, mitt hår älskar det.
Ska prova fler varianter därifrån har jag tänkt :)
 
pysslar med balsammetoden, använder

aussies miracle moist schampo
Be well balsam
coop x-tras balsam
Franck provost orange-etikettsbalsam (repair nånting)
tresemme naturals balsam
Loreals inpackning i rosa burk

i lite olika intervaller. Har tjockt rakt hår
 
Använder nu RedKen Diamond Oil schampo och balsam, med en del oljor i så det vårdar och håller fluffet lite i schack dessutom. ;) Har lätt lockigt hår/självfall med ganska mycket naturlig volym.

Kompletterar även med Shu Uemura Essence Absolue hårolja emellanåt.
 
Jag har för tillfället en stor crush på Macadamia. Har länge använt deras inpackning och nu även köpt schampo och balsam som är helt :love:

Har tunt blont hår som inte är särskilt känsligt och växer som ogräs :p
 
Använder Matrix Biolage Color Care Orchid Shampo och balsam. Inpackning använder jag från samma serie.
Har rakt och tjockt hår.
 
Har alltid typ tvättat håret med diskmedel, sen blev jag utskälld av en frisör för några år sedan och sen dess har jag testat alla produkter som finns. :angel: Dessa är de jag kommer tillbaka till:

- Pureologys volymschampo (rosa flaskan), enda volymschampot som inte håret känns knastertorrt av! (Svindyrt i Sverige, köper från England)
- Shu Uemura cleansing oil, bra för känslig hårbotten, och det blir verkligen reeeeent. Älskar den.
- Redken control-balsam (det lila), luktar gott och känns effektivt utan att håret blir alltför halkigt/svårstylat/tungt.
- Inpackning från Kerastase som heter typ Cristalliste (rosa burk)? Superbra, blir jätteglansigt och gör att håret känns lite "silikonigt". Jättebra på vintern!

Ibland har jag: Moroccan oil, Shu Uemura duo serum, Redken cat treatment.

Har svinlångt, ofärgat, blont hår. Många men tunna hårstrån.
 
Jag gillar Redken. Använder just nu deras all soft serie i schampo och balsam och inpackning i serien diamond oil. Använder också hårolja från moroccan oil och den är verkligen också ett tips ifall man har långt hår!

Märker verkligen stor skillnad på mitt hår när jag använder bra produkter och skulle aldrig kunna återgå till något billigare märke.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som har väldigt fint hår (fint alltså som i väldigt tunna hårstrån inte som i vackert 😅) som har hittat en fungerande fuktgivande...
Svar
10
· Visningar
675
Senast: Jfrelin
·
Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 045
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 954
Senast: Ms_Antrop
·
Kläder & Bli fin Testar en efterlysning, och tänker att kanske fler går i samma funderingar :) I så fall go ahead — frågan är fri! Jag har vid några...
Svar
18
· Visningar
1 166
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp