Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av Serena-UM

tott

Trådstartare
Nyår närmar sig...inte alltid så kul för hundar/hundägare.
Jag har hört om, och köpt (från veterinärklinik) Serena-UM som är ett naturpreparat som verkar lugnande. Någon som har provat?
 
Sv: Erfarenhet av Serena-UM

Bara förra året, utan någon som helst träning med hunden. Märkte ingen skillnad alls då.

I år har det blivit flitigt med träning varje dag nu i 2 veckors tid (kör fram till nyår) och ska då använda Serene-Um också. Kan återkomma då så kan jag säga mer....
 
Sv: Erfarenhet av Serena-UM

Hur påverkar det hunden?

(Jag behöver inte lugnande, men kan alltid vara bra o veta om man ska rekomendera andra.... :D)
 
Sv: Erfarenhet av Serena-UM

Det påverkar hunden så att den känner sig lugnare inombords, att den blir mer harmonisk.
 
Sv: Erfarenhet av Serena-UM

Just det - Serene-UM, med E, heter det.
Inte konstigt att jag inte hittade nåt då jag googlade :o
 
Sv: Erfarenhet av Serena-UM

Gav det till min hund förra nyår. Funkade bra, han blev lugnare och inte riktigt lika ljudkänslig. Men däremot saknade jag min hund medans han åt detta preparat, han blev liksom helt apatisk. Bara fanns till. Jag ska testa utan detta nyår för att veta hur jag ska resonera nästa år. Kanske dock ändå är värt det.
 
Sv: Erfarenhet av Serena-UM

Gav det till min hund förra nyår. Funkade bra, han blev lugnare och inte riktigt lika ljudkänslig. Men däremot saknade jag min hund medans han åt detta preparat, han blev liksom helt apatisk. Bara fanns till. Jag ska testa utan detta nyår för att veta hur jag ska resonera nästa år. Kanske dock ändå är värt det.

Hur mycket gav du och hur långt i förväg? Hur stor är din hund?
 
Sv: Erfarenhet av Serena-UM

Min hund väger ca 43kg så han gick på högsta dosen= 3tabletter 3 gånger om dagen. Jag började ca 2-3veckor innan själva nyårsafton. Man ska börja ca 3-4 dagar innan för att få högst effekt. Men eftersom jag bor i lägenhetsområde så smäller dom ta mig f-n dygnet runt ca 3veckor innan nyår och 1 månad efter.
Ja, jag kan erkänna att man blir lite frustrerad. Får ta och flytta på mig och hunden snart.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 552
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Jag har köpt hem två korvar Pondus för att prova och ena korven verkade god men den ena hunden verkar tycka att den andra är helt...
Svar
11
· Visningar
816
Senast: snorp
·
Hundhälsa Är det här någonting ni hört talas om? Här blir det visst vanligare och vanligare bland groomers bland annat, att erbjuda en enklare...
Svar
18
· Visningar
1 268
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 273
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp