Bukefalos 28 år!

Erfarenheter/tips på bra friluftsbyxor?

Jag har Engelsons Helagsbyxor och tycker att de är superbra. Förutom(förstås) att de är billiga så är de bekväma och hittills har jag inte haft minsta anledning att klaga på kvaliteten heller. Jag har haft mina i drygt ett år och använt dem vid otaliga hundträningstillfällen i alla väderlekar vilket också innebär att de tvättats ofta. Jag kom faktiskt precis in efter att ha haft dem på mig i skogen. :D

Jag har heller inget att klaga på vad gäller kvalitén hos Engelsons. Det första paret tror jag är 4-5 år nu och hur fina som helst. Det andra är ca 1 år yngre och även de är fina. De sistnämnda är dessutom de jag använder mest så de har använts betydligt mer än det första paret.

Mitt jobb är väldigt tufft på kläder och utrustning så håller grejorna för det är de hållbara!.
 
Jag är störtnöjd med mina Revolution Race från Fritidsfabriken. Jag hade Lundhags innan jag hittade dem men nu vill jag inte byta tillbaka. Har 3 par i olika färger :)
 
För mig är vädringsblixtlås på låret ett måste! Fantastiskt skönt om du rör dig så att du blir varm.
 
Med risk för att låta tråkig säger jag M90.
Slitstarka, ledig passform (uttalat utvecklade för att vara fysiskt aktiv i), vattenavstötande och rimligt pris, runt en femhundring.
Jag som går i dessa till vardags tycker att det finns mycket bättre alternativ än M90 byxorna.
Men visst, de fyller sin funktion och är relativt hållbara. Men ja, valmöjligheterna ett par "civila" byxor erbjuder tycker jag är bättre, tex vad gäller fickor, knäskydd, material och ventilationsmöjligheter.
 
Lundhags och ett billighetsmärke som heter Pinewood sitter båda sjukt bra på mig. Annars Fjällräven för då får man rålängd på benen (jag har långa ben och det mesta blir för kort).
 
Någon som kan delge synpunkter på passform och hållbarhet för olika märken och modeller? Har sett att det finns ju massor att välja bland i varierande prisklasser. Från dyrare märken och mer kända märken som Haglöfs, Norrøna, Fjällräven, Lundhags till okända som Revolution Race, T&P, Engelssons, Arrak
och Chevalier. Vad fungerar bra i skog och mark när man är ute med hund i varierande väderlekar.
Jag gillar T&P. Engelssons sitter helt kasst på mig, och dessutom kändes de otroligt billiga i kvalitén. Lundhags är klart överreklamerade om än rätt sköna, men håller verkligen inte måttet för det priset, i min mening.
 
Jag kör Fjällräven, har tre par. Köpte ett par Lundhags som jag sålde, stretchen sitter ju helt fel och jag var inte så förtjust i passformen ner över vaderna, de är så vida.
Min sambo har också M90 som jobbkostym, inte hans favoriter. Han kör också med Fjällräven.

Många av mina hundvänner kör med T&P och är nöjda.
 
Jag har ett par från fritidsfabriken blandat resultat men har hittat ett par med längre ben som jag gillar men mina favoriter är ändå arrak outdoor med långa ben passar mig som annars har svårt att hitta benlängd
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp