Ersättning för förstört stängsel

cello

Trådstartare
Tänkte höra om någon har en bra idé på vad man kan begära för ersättning i det här fallet..

Grannen fick en hemleverans igår kväll, och på vägen härifrån körde förarna ner i diket, tog sats och brakade in i stängslet på andra sidan vägen, körde igenom stängslet och åkte in och vände i hagen istället för att be om hjälp att dra upp dem ur diket. I hagen gick hästarna, och bilens hjulspår var bara nån cm från ett stort dike som knappt syns pga snön. De knäckte några stolpar och ett antal isolatorer, drog av de fyra trådarna och ryckte upp en grindstolpe för att kunna köra ut ur hagen.. :crazy:

Vad tycker ni skulle vara en rimlig ersättning för det här? Till saken är att de antagligen inte hade kört försiktigt, obs fördom. De var lite sådär brötiga, och den där bilen var visst nere i diket nån gång i veckan. :meh:
 
De har sagt att de gärna ersätter! :)
Skönt! Då skulle jag kolla upp priser och hur lång tid det kan ta och speca upp det och skicka över. Inkl all tid för att köpa material etc, sist jag lejde hjälp betalade jag 500 kr timme ex moms, det var iofs inklusive traktor och körtid
 
Går det djur i hagen nu så tillkommer ju också arbetstid och kostnader för att ordna tillfälligt för dem tills det är permanent lagat. Att flytta dem till annat ställe, göra provisoriska lagningar eller vad det kan vara.
 
De får själva gärna komma och laga själva för min del, men det går ju att göra först till våren. Nu har vi satt upp plaststolpar tillfälligt i snön och knutit ihop trådarna. Ska ut ikväll och byta ut resten av isolatorerna som knäcktes.
Men kanske materialkostnad + pengar för det vi lägger ner på att ordna tillfälligt + att de får fixa till våren?
 
De får själva gärna komma och laga själva för min del, men det går ju att göra först till våren. Nu har vi satt upp plaststolpar tillfälligt i snön och knutit ihop trådarna. Ska ut ikväll och byta ut resten av isolatorerna som knäcktes.
Men kanske materialkostnad + pengar för det vi lägger ner på att ordna tillfälligt + att de får fixa till våren?
Jag skulle räkna ut materialkostnad och erbjuda att göra jobbet själv för x kr extra. Då vet jag att det blir som jag vill ha det :angel:
 
De får själva gärna komma och laga själva för min del, men det går ju att göra först till våren. Nu har vi satt upp plaststolpar tillfälligt i snön och knutit ihop trådarna. Ska ut ikväll och byta ut resten av isolatorerna som knäcktes.
Men kanske materialkostnad + pengar för det vi lägger ner på att ordna tillfälligt + att de får fixa till våren?

Det hade jag lagt som krav.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 473
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 769
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 042
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp