Ersättnig för jobb

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare pentium
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 100
P

pentium

Jag har i flera års tid varit ansvarig för en förenings hemsida. Har byggt upp den och hållit den uppdaterad flera gånger i veckan, naturligtvis helt ideelt. Nu ska jag av olika skäl gå ur föreningen, men har tyckt om att hålla på med hemsidan och kan tänka mig att fortsätta erbjuda mina tjänster, dock vill jag inte göra det ideelt då, vad är rimligt att be om i ersättning för att hålla igång den. Brukar uppdateras flera gånger i veckan.

Sv: Ersättnig för jobb

hur lång tid tar en uppd av hemsidan? för annars brukar man väl ta ut per timme..som ett vanligt jobb med timbetalning. beror väl såklart hur många timmar i veckan du behöver lägga ner på hemsidan. eller tänkte du göra det svart? :p

..og, hvor mange timer jobber du når du gjør en jobb (korte økter med ubekvem arbeidstid synes jeg man kan kreve relativt høy timeslønn på). Og hva slags arbeide gjøres? Er det teknisk arbeide med websidene, eller ren oppdatering mer av journalistisk art? Om det er mer innholdsredigering, i form av journalistik form. Har du vurdert å legge om løsningen slik at de har anledning til å oppdatere sidene selv? Det finnes flere løsninger for å gjøre dette siste. Et alternativ er å benytte seg av wordpress. Egentlig et verktøy ment for blogging, men har blitt mer og mer vanlig å integrere til vanlige hjemmesider også. Er open source, og gratis for nedlastning. Vill tatt litt for å tilrettelegge sidene for et slikt verktøy.

Du vet antagelig selv best hva din fritid er verdt :) I det hele ville jeg også vurdert hvilke erfaringer du har, hva slags kvalitet som leveres på sidene. Og det er selvfølgelig et pluss og en lur ting, å ha et foretak hvor du fører slikt arbeide gjennom.

Det är ju jättesvårt, men vad är normal timpeng då ??
Jag lägger nog i genomsnitt ner ca 1 timme om dagen, det kan gälla allt från att lägga in bilder, text, eller som idag göra om och "städa" bort sån som inte behövs mer. Finns ju dagar när jag inget behöver göra och dagar där jobbet kan ta flera timmar. Om man nu som jag bara är självlärd, har ingen utbildning för detta utan gör det vid sidan av mitt ordinarie jobb, vad är skäligt i timlön, själv har jag verkligen ingen aning. Föreningen sitter i den sitsen att det inte finns någon som vill hålla sidan utan hoppar jag av så får de anlita någon helt utifrån.

det är därför man ska ta per timme, för du vet ju inte hur mycke arbete hemsidan kräver från dag till dag.. och någon utb behövs ju ej, huvudsaken dom är nöjd med ditt arbete ;)

jag skulle nog ha begärt 70-90kr/h iaf.
om det var svart och att du gör det påsidan om ditt andra jobb. för då har du ju ingen brist på pengar antagligen.
men det bästa du kan göra är att prata med dom och bestämma ett pris som båda är nöjd med.

dom blir ju inte urfattiga för det handlar ju inte om ett "heltids jobb" direkt

70-90kr/time synes jeg er alt for lite. Husk at dette er ikke så bekvemt arbeid. Altså veldig kortvarig, og med stor hyppighet. Jeg regner timespris for sånne ting, og tar betalt for hver påbegynte halvtime. Ved større prosjekter pleier jeg å avtale en pris for levering av ferdig tjeneste. Hva du kan kreve synes jeg kommer ann på hva slags arbeid det egentlig er du gjør, og hvilken bakgrunn du har. Er det ren HTML-koding synes jeg ikke dette i seg selv er særlig teknisk. Og redaksjonelt arbeid gir jo mer et redaktøransvar enn en teknisk utførende jobb. Har inntrykk av at du er litt av alt :)

Jeg kan si det sånn at jeg tar mer enn fem ganger så mye som forslaget her i timen, men jeg er også tekniker, er utdannet på området, har endel års erfaring, har eget firma for dette formålet ved siden av en ellers normal IT-heltidsstilling, er dog ikke designutdannet, men har litt kunnskap her også. Forsøker å lage sider som er bygget opp slik at kunden selv kan oppdatere i høyeste grad selv. Altså at sidene er godt teknisk oppbygd, og jeg har lite eller ikke noe redigerings-/redaksjoneltansvar i ettertid (denne delen synes jeg er kjedelig, og vil helst slippe). Dette betaler folk, og jeg kunne antagelig helt fint tatt mer. Har kunder i kø, uten at jeg noen gang har gått ut og markedsført tjenestene mine. Jeg burde nok tatt mer, men jeg er for snill..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 278
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka