Eskadrons säkerhetsgrimma

_Peplis_

Trådstartare
Är det någon som har provat den än?
Stod och kollade på den i affären idag, det är typ som en nycklering mitt på nackstycket av grimman som lossnar om hästen skulle fastna..Vad tror ni, är det bra är nyckelringen tillräckligt klen?

Tanken verkar ju ialla fall bra, spec om man har en häst som går i lite mer kupperat m grimma på!

Hitta en bild:
safetyhalfter_150.jpg

Sv: Eskadrons säkerhetsgrimma

jag har faktist en sån :banana:
beställt den från danmark...
Jag tycker egentligen ite att den är något speciellt. Men visst är den bra att ha i haden så hästen ine gör sig illa om den fastnar...

går den att "sätta ihop" sen om den har öppnat sig en gång?? min polle kastar sig gärna så fort hon sitter fast i transporten å dyligt (kna itne binda upp henne alls i stallet) så jag har funderat på att ha säkerhetsgrimma på henne i transporten..

_Peplis_ skrev:
Är det någon som har provat den än?
Stod och kollade på den i affären idag, det är typ som en nycklering mitt på nackstycket av grimman som lossnar om hästen skulle fastna..Vad tror ni, är det bra är nyckelringen tillräckligt klen?

Tanken verkar ju ialla fall bra, spec om man har en häst som går i lite mer kupperat m grimma på!

Hitta en bild:
safetyhalfter_150.jpg

Nått liknande borde man väl kunna göra själv?!
Klipp av grimman i nackstycket, gör ett hål på var sida om avklippningen (bränn kanterna), knyt sedan i hop ändarna med ett snöre/garn. När grimman löst ut så tar du bara ett nytt snöre.

Eller varför inte använda ett sån där spänne som brukar finnas på barnhjälmar så de inte ska fastna i lekparken och strypas. Skulle det fungera?

Tja.
Hur mycket kostar en eskadron-grimma???
Det vore ju ganska onödigt om man köpte en sån för dyra pengar
och att det sen inte var nåot speciellt med den!
Eftersom det är värsta dyra märket så borde ju grimman vara ganska dyr!

Deras vanliga kostar väl runt 200? Inte så farligt dyrt alltså, men dom är väl inte så dyra ö h t?

Har en sån
Hästen fick en av Mamma igår:D
Den är lerig nu:p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 260
Senast: IngelaH
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 551
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 858
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka