Eskadrons schabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 031
Sv: Eskadrons schabrak

Hur är den - tjock eller tunn? Är den stor i sin storlek, dvs passar den under en 18" sadel?

har oxå ett shabrak från eskadron som e super

Fast så dyrt var det väl inte? Tycker ju att tom hööks och börjes kommer upp i den prisklassen på vissa av sina produkter... :smirk:

Natali skrev:
Hur är den - tjock eller tunn? Är den stor i sin storlek, dvs passar den under en 18" sadel?
Jämförelsevis lite större än Mias (annars en favorit men går inte upp mot detta) och Hööks. Låg som gjutet på vår breda Nordsvensk där det är lite svårt att få nåt att sitta snyggt. Inte knöglade det sig hellre under sadelgjorden. I love it!!!

Betalade 349 kr för detta på Horze. På Granngården får jag betala 370 kr för ett schabrak från Mias så det beror ju på vad man jämför med. Men jösses så härligt när passoformen är så där extremt bra...

Jag bara älskar schabrak som har en tjocklek - så då ska jag väl inhandla några av dem så att jag kan ha byte mellan mina IW schabrak när dom ska tvättas.

Tusen tack för tipset ;)

har märkt mycket prat om Mias men alltså är de så bra? jag har ingen aning men det talas om det hit o dit?...... :confused:

333 skrev:
har märkt mycket prat om Mias men alltså är de så bra? jag har ingen aning men det talas om det hit o dit?...... :confused:
Jo Mias schabrak är väldigt fina, både kvalla och passform. Finns i många fina färger och olika kantband dessutom.

Tycker själv att mina "Mias"-schabrak har väldigt bra passform, dessutom verkar de hålla bra, blir inte noppiga & slitna & framförallt håller färgen, tvätt efter tvätt :D
Har ett bla mörkt marinblått, är tvättat MASSOR med gånger & fortfarande lika fint i färgen... :banana:
Tycker annars att billigare schabrak ofta bleknar med tiden...

bapro skrev:
Tycker själv att mina "Mias"-schabrak har väldigt bra passform, dessutom verkar de hålla bra, blir inte noppiga & slitna & framförallt håller färgen, tvätt efter tvätt :D
Har ett bla mörkt marinblått, är tvättat MASSOR med gånger & fortfarande lika fint i färgen... :banana:
Tycker annars att billigare schabrak ofta bleknar med tiden...
Håller med dig, Hööks scahbrak ligger bra före tvätt men sedan är det ju lite si och så med passformen. Köpte ett riktigt rött schabrak i början av sommaren som nu är mer hallonrött. Släpper enorma mängder med färg vid tvätt.

Mias ser likadan ut tvätt efter tvätt.

Jag tycker Mias Schabraken är bäst, håller tvätt efter tvätt. Har väl 6 - 7 st i olika färger, dom äldsta är väl kring 7 år och fortfarande lika fina. Sen är dom inte superdyra heller, helt klart prisvärda.

Hur tjockt är Esskadrons schabrak?

Är personligen väldigt förtjust i Willabs schabrak... De passar min häst fint och är inte så tjockt att det påverkar sadelns passform.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 368
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 836
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 675
Senast: mackan
·
Utrustning Hej Min häst skulle behöva utöka sin schabrakgarderob. Jag är väldigt kräsen med utrustning och vill inte köpa något som jag blir...
Svar
12
· Visningar
1 916
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka