Eskadrons "snabbstallbandage"

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare plus_mig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 1 996
P

plus_mig

Vet inte om det nu finns ngt sådant ord, men men... Tänkte bara höra om det är någon som har sådana och vad ni i så fall tycker om dem ? Passform, hållbarhet, prisvärdhet, effektivitet i jämförelse med lindor ? Var kan man köpa dem ?

Sv: Eskadrons "snabbstallbandage"

Jag har inte Eskadrons men jag har Veredus med magneter i..De funkar super, lätta att ta av/på, hålla någolunda rena och med Arnika under märks det inte på hästarnas ben att de ansträngt sig.

Hoppar in i tråden...

Vad kostar dom ifrån Veredus? Och var kan man köpa dom? :)

jag e jättenöjd med eskadrons. tror jag gav 600/paret för dom på charlies

De med magneter kostar runt 12-1300 kr paret tror jag..de utan ligger på 1000 kr. Jag köpte mina för 500kr paret i Falsterbo:D

Jag köpte mina ifrån globus, kostade ca 350 kr paret, billigt. jättesmidiga att använda. Men storlekarna är helt enorma. Brukar använda strl m på min quarter men fick ta strl s. och då är de fortfarande på gränsen till förstora tror att de är gjorda för small shire eller nå't.:D

Okej, det låter ju bra. Tänkte nämligen investera i sådana - då min mamma tar in mina hästar lindar hon benen - men jag vet att hon hellre skulle använda snabbandage då hon egentligen är hästrädd......

Men då kommer nästa fråga - Eskadron eller Veredus ???

Det var någon som berättade för mig att man kunde använda TIB-horse snabbstallbandage + BoT-paddar under dom, verkade väldigt smidigt om man inte vill lägga ut så mycket pengar på snabbbandagen.
Om jag skulle välja skulle jag dock ha Veredus, helt klart.

Jag skulle ha tagit Veredus, de är verkligen super!!:D

Har hört mycket bra om Veredus så det kanske är de som man ska satsa på ? Har BoT- paddar som jag lindar nu med fleecelindor men bara till den häst som är mest gallig, den andra har vanliga underlägg och lindor - han är inte särskilt gallig utan det är mest som förebyggande åtgärd och vana. Kanske att man då ska satsa på ett par Veredus med magneter till den hästen som nu står med BoT-paddarna och låta den andra få "ärva BoT" paddarna och köpa TIB-snabbandage ? Breccia, vet du var man får tag på dem ?

ja om din häst "behöver" magneter o sånt så hade jag tagit veredus om det är magneter i dom! det blir nog smidigare än att ha lösa magnetpaddar under.

i övrigt så hade jag tagit eskadrons (de är ju helt "vanliga")

Tror att jag ska göra så att min galliga herre får ett set med Verdus magnetskydd och så får min andra herre överta BoT-paddarna med "vanliga" snabbandage.

Är det ngn som har "erfarenhet" av TL Tricos snabbandage ?

Du ska helt klart välja verdus eftersom de håller i evigheter, när kardbborre banden är utslitna kan man bara sätta på nya

Jag har snabbandage från Jacson (samma modell som Veredus) och jag är supernöjd! Bra pris också, betalade runt 250 kr/paret på Citygross.

Använder dem med BoT under, funkar kanon!

Har hittat Eskadrons bandage - som jag ska kombinera med BoT-paddarna - på hastshopen.se, men är det ngn som vet var man hittar Verdus magnetskydd på internet ? Bor nämligen i Norrlands inland med noll välsorterade ridsportbutiker i närheten....

Har ni ingen butik som är återförsäljare till Equality Line´s produkter?
I så fall kan du be dom ta hem Veredus paddar med magneter. För återförsäljare kolla www.equalityline.se tror minsann att de står med där.

Åh, du har ingen bild på dina från Jacson? :bump:
Det lät väldigt intressant för min del!

Skulle vilja ha bandagetter till min häst men vet inte om jag, i alla fall inte just nu, har lust att lägga ut så mycket pengar på det.

Tack för tipset, hittade en butik som inte ligger alltför långt bort från mig, ska kontakta dem. Hööks har ju också snabbandage, men det vore ju mest praktiskt om man kunde på tag på snabbandage där det går att fästa BoT-paddarna, så att man slipper trixa med att hålla fast dem runt benen samtidigt som man försöker knäppa snabbandagen.... Har faktiskt aldrig kollat på Hööks, tycker de är lite dyra i jämförelse med t.ex. Eskadrons som faktiskt är en märkesvara.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
567
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka