Ett något intimt problem =O

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sarasara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 980
S

Sarasara

Jo det är såhär *ehum*

Ni kanske har läst min andra tråd "hjälp oss att rädda våra kattungar"..

Vi kan ju inte vara uppe hos dom och mata dom hela tiden så nu har det uppstått ett litet problem:

När dom är hungriga så suger dom ibland på varandras magar etc men nu har det blivit så att dom har börjat suga på hankattens *ehum* "egendom" :o

Den har blivit helt röd och svullen fast han verkar inte ha ont..Någon som vet vad man kan göra för att stoppa detta?

Sv: Ett något intimt problem =O

Om du har tagit över kattmammarollen så är det nog just det du behöver göra. Vara uppe och mata dom alltså.
Är ni flera så kanske ni kan sitta uppe i skift?

Jag blir väldigt lessen när jag hör att ni inte avlivat dem om ni inte kan sköta om dem. Slå hellre ihjäl dem än låt dem dö av näringbrist och försvagning som fallet är nu när varken ni eller mamma tar hand om dem ordentligt. :cry:

Håller med Sassy i den här frågan. Har man "tagit sig an" djur, och även ansvarar över att de ska få leva, då ska man inte bara göra det halvhjärtat.

Tycker också ni ska avliva dem om ni inte kan ta hand om dem och mamman inte heller gör det.

Om de inte får mat som de ska ha (dvs äta tillräckligt mycket) kommer det inte att bli mycket med dem ... det är bättre att avliva dem isåfall, för katternas skull.
Det är brutalt men det är förmodligen det mest humana ni kan göra för katterna...

SUCK! :mad:

Vi är uppe hos dom med 1-2 timmars mellanrum och matar dom. Då äter dom MYCKET ur nappflaskor. De är runda och glada och pigga. Avlivning måste vara en jättebra idee!! :idea: :mad:

Dessutom är deras mamma hos dom på nätterna! Snälla, jag frågade om man kunde göra något åt problemet! Jag trodde att deras livsfråga var avslutat iochmed mitt sista inlägg i "hjälp oss att rädda våra kattungar" tråden.

Det är ju svårt att sätta sig in i när det enda informationen är det du skriver. Lätt att man tänker sig "det värsta".
Jag vet inte om jag tycker att det är drägligt att kattungar beter sig på det viset = tuttar på varandra och hankattens organ. Det tycker jag tyder på att de är hungriga. Men är de pigga o växer o mår bra så kör på och ring till veterinären och fråga över hankatten, förresten ..

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 924
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 322
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais... 2
Svar
28
· Visningar
6 700
Senast: Dopy
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka