Ett nätt hack?

skojskrot

Trådstartare
I nyaste tidningen Ridsport så finns det mot slutet ett hoppekipage från Brasilien vars häst har ett nätt fint hackamore.Alltså inga sådana där mastodontstora metallskänklar utan mer skänklar som på ett gag eller hur man ska beskriva det?
Jag är så trött på att dessa gigantiska metallskänklar som tar upp hela min smäckra arabkilles huvud och skulle gärna vilja ha ett nättare...
Finns visserligen dessa S-hackamore men dessa är äl betydligt skarpare än tex mitt vanliga ponnyhack?

Sv: Ett nätt hack?

Jag har inte sett bilden, men ett S-hackamore... Som detta?
hackamore2.jpg

De är skarpare än vanliga hack eftersom nosdelen är smalare. Går säkert att göra om om man är lite händig.

Jo det var ett sådat hack jag menade.Ett S hack.Jag vill ju inte ha ett skarpare hack utan ett smidigare.
jag är ganska händigt lagd men vet inte hur man ska kunna göra S-hacket mildare över noseryggen.
Det som finns på bilden i ridsport har också tunn del över nosen men det måste kan ju kunna göra om..Funderar på att såga bort sjävla bettet på ett amerikanskt gag som bara ligger och skrotar här hemma och fästa mina ponnyhack-delar på dessa skänklar så det blir ett hack fast med mindre ärtigare skänklar....jag har ett ponnyhack med läderdelar över och under nos.
Hmmm.

Nu har jag donat må ni tro!
Ett snabbt konstaterande: Globus bett har kvalité vill jag lova...det var ett litet helvete att klippa sönder själva bettet från hävstångsskänklarna....det gick efter idel försök med avbitartång modell grov sådan som pappa använder i jobbet som elarbetare.Det gick inte helt och hållet trots hans hjälp så vi fick låna grannens "rondell" tror jag han kallade det?
jaja..nu har jag gjort mig ett nätt hackamore själv med liten hävstång.Mindre än på ett ponnyhack men jag är inte i behov att ettskarpt hackamore så...det blir nog kanon!
Eftersom det finns babypelham så har jag ny döpt detta till babyhackamore;)

Nu vill vi ju självklart se en bild förstår du väl:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka