Ett nytt marsvin

Stollan

Trådstartare
Har flyttat in till mig :D
Den sista köpta grisen på ett bra tag framöver :p
Ägaren trodde först att han var svart med lite dålig svart i färgen (fadd).
När jag tittade på honom upptäckte jag att han var choklad och inte svart :D
Chocolate himalaya är också fint :love: och jag har två chocolate bärare här hemma så det kan komma små söta choklader senare :d och har jag tur chokolate himalaya :banana:

Här är ett kort (dock lite suddigt) på Milou (den nya) och Casanova som är hans burkompis (eller om det är tvärt om :D)
Milou och Casanova
Visst är han gudomligt söt :love:
Färgen är alltså chocolate/cream och han är en shelti pojke.
Han är också väldigt "vek" och förhoppningvis fortsätter han att vara det så att han går att ha med stort sätt vilken hanne som helst :p och att det är ett stort pluss i mitt avelsarbete då jag vill ha fram "mesigare" hannar.

Min stora flickbur är dom lite delad för jag har en hanne som blir ensam så han får gå galler mot galler med två flickor och han klagar inte :D förutom att han tycker att gallret skall bort, men han får vänta för det är inte hans tur än :angel:
Man kan väl inte få allt heller men han är mycket lyckligare så än när han bor med andra hannar :cool:
 
Skall se till att försöka få fram fler bilder (dvs komma ihåg att ta dom när det är ljust ute för bästa resultat :D)
 
inte svart heller ju, hur kan man tro det, tycker den var rättså tydligt chokladad? kanske var mörkare som barn? jätte sötta små långhår iallfall.
 
Uppfödaren har inte hållt på med marsvin såpass länge och har inte marsvin hemma som är bra svart.
Svart på långhår brukar ofta vara lite dassig i färgen (färg är inte prioritet hos långhår utan typ därav taskigare intensitet i färgerna) när den har växt ut så det blir svårare att jämföra.
Jag råkar däremot ha en långhår med mycket bra svärta som jag satte honom brevid.
Hade jag tagit kort med Gaudi brevid istället så hade det inte färgen synts så bra.
När uppfödaren fick se kortet så såg även hon skillnaden.
Han var också mörkare när han var mindre och såg svart ut på dom kort som skickades till mig

Jag som är van att se riktigt bra svärta på långhår såg att han inte hade rätt färg.
Främst så har öron, klor och tassar fel färg och där är det säkrast att se färgen på marsvinet för även om svärtan är dålig så brukar den vara bra på dom ställena.
Jag har kort på Milou där han ser helt svart ut som baby och ett där man inte är riktigt säker på om han är svart med lite brunaktig ton i (dålig svärta kanske b bärare) eller mycket mörk chokladfärgad.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Får jag lov att presenter Blossom en shelti himalaya precis som sin mor och far. Nåja förutom att pappan är en coronet då. Är den...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Vaccan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp