Ett riktigt bra regntäcke?

heland68

Trådstartare
Skulle man kunna få rekommendationer på ett riktigt bra regntäcke som kan tänkas passa ett inte så högt (drygt 1,50) men rejält och grovt kallblod. Helst även inköpsställe och vad priset brukar ligga på ungefärligen.

Jättetacksam för tips :)

Sv: Ett riktigt bra regntäcke?

heland68 skrev:
Skulle man kunna få rekommendationer på ett riktigt bra regntäcke som kan tänkas passa ett inte så högt (drygt 1,50) men rejält och grovt kallblod. Helst även inköpsställe och vad priset brukar ligga på ungefärligen.

Jättetacksam för tips :)
Vårt sto har ett regntäcke från B*rjes (förstår inte varför man gör * men alla andra gör det så....)
Det är de från årets katalog som finns i brunt och blått (står om det i en annan tråd)
Stoet är ca. 160cm av travar modell, men ändå ingen spinkis
Några bilder
Här kan du kolla ungefär hur hon ser ut...

Täcket kostar: 399.- + frakt m.m.

Jag är ju kär :love: i mitt gröna Rambo regntäcke. Finns billigast på nätet på hästshoppen. Jag har också ett grovt kallblod, han har alltid varit torr under när han haft det täcket.

Tack till dig och Ingrid o Lucas för tipsen :bow:

En sån snygging till häst du har förresten :)

Finns det fler som har tips på bra regntäckesmodeller?

Hade förut ett supertäcke som höll år ut och år in, passade kanon på alla hästar :)

Det var ett MacPro från Börjes, den gamla blå/lila rutiga modellen...

Det blev stulet :cry: Funderar på att köpa deras nuvarande modell, det brunrutiga, för ca 450:-... Någon som har erfarenheter av det?

Event rain fleece har jag till min grova fjording. Det har varit till full belåtenhet, både i passform och hållt honom torr. det kostade 570 kr.

Tack återigen för alla tips :) jag har noterat dessa för framtiden. Stack inom Granngården - de hade tyvärr inget av förslagen hemma, det enda som fanns var ett Buccas regntäcke för drygt 600:- Det fick bli det.

Men nu hoppas jag vi slipper använda det på lääänge, nu väntar ju en redig värmebölja :)

Inte alls som det blålila tyvärr, passformen är ett av de täcken som passar min korta breda häst, men det håller inte tätt. Nu har jag tvättat och impregnerat, och hoppas att det ska klara lättare regn iaf.

Tror att det blålila höll tätt i 2 säsonger utan impregnering, det brunrutiga inte ens en hel säsong.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
720
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 683
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka