Bukefalos 28 år!

Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Jadzia

Trådstartare
Jag vill tacka er alla som besöker detta forum, både ni som delar min åsikt och ni som inte gör det. Den respons jag fått på mina frågor och funderingar har varit enorm och alla mina antagonister har verkligen hjälpt mig att ifrågasätta och klargöra min ståndpunkt.

Jag vill inte nämna någon speciell eftersom jag tycker att ni alla bidragit på ett eller annat sätt och som moderator är jag tacksam och glad över att ni är besöker detta forum och hjälpts åt att hålla diskussionerna heta men på en bra nivå.

Jag hoppas att vi kan fortsätta i samma anda och dela med oss av vår kunskap, trots att vi många gånger tycker olika.

Mvh Jadzia, både privatperson och moderator.
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Åhh... varsågod. Ingen orsak! :D :o

Jag kanske inte skall ta åt mig som din värsta antagonist, tvärtom - jag uppskattar dina idéer och tankar väldigt mycket.

Tack själv! :bow: :bow:

Du har bidragit till mitt argumenterande. Både här och på Senior!

:love: till dig, Jadzia
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Håller med om att diskussionerna är på en bra nivå här. Kanske ovanligt bra? Jag har tittat lite på en del andra hundforum och tycker inte de kan mäta sig med det här. :)

Som prinsessfeminist skrev, tack själv! Jag sitter ofta och läser de lite "djupare" trådarna här, som handlar om saker jag inte vet så mycket om och jag har faktiskt lärt mig massor. Och ofta har just du skrivit väldigt vettiga inlägg :)
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Men du är väldigt duktig på att skaka om mina åsikter i sina grundvalar. Din tankar är inte så låsta och jag kan behöva en motvikt till alla mina bruks-vänner.
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Det är just det som jag tycker är så roligt, att så mycket kunskap kan föras vidare utan att vi ens behöver träffas.
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Tycker det här forumet är jättebra. Alla har olika tankar och ideér att komma med.
Diskussionerna ligger faktiskt på riktigt bra nivå.
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Något helt annat, när blir det en ny hund? :)
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Under vintern-våren någon gång, om jag godkänns av uppfödarna. Först måste jag träffa dem personligen, tiken ska löpa och allt det där. Det är ingen brådska. Jag kan vänta länge på min nya stjärna.
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Jag måste ge dig en eloge för din otroliga förmåga att uttrycka dig på ett proffsigt och förståeligt vis. :bow:
Har inte varit medlem så länge, men det lilla jag har sett har imponerat.

Hundforumet är supertrevligt men god stämning (nåja, inte alltid :smirk: ) om man jämför med andra.

Jag trivs här :D
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Men snälla Jadzia, jag tycker inte att tack-så-mycketstilen klär dig. ;) Hur som helst så är du onekligen väldigt charmerande och gör det svårt att argumentera dåligt! (Vilket jag emellanåt tycker är otroligt störande. :angel: )
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Kul att höra!
Jag säger som Beda, Jag måste ge dig en eloge för din otroliga förmåga att uttrycka dig på ett proffsigt och förståeligt vis!!!
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Tack själv!!!
Din breeeda kunskap om hundar kan bidra med något till alla!

Ny hund?
Har jag missat, ras?
kennel?

julia , nyfiken :angel:
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Med risk för att vara kärringen mot strömmen - jag upplever inte hundforument på samma sätt. Eller kanske ska jag säga upplevde . När jag skaffade mitt livs första hund för dryga 1,5 år sedan var jag nog ganska intresserad av att ventilera diverse frågor och funderingar här inne, men kände nog att jag fick föga respons och att det frodades en besserwisserattityd här inne.

Jag läser fortfarande här med jämna mellanrum och kommer väl någon gång även med ett inlägg, men kan inte påstå att jag varit direkt hjälpt/stöttad/inspirerad i mitt hundägande här, mer än att det är roligt att se att så många håller på med, funderar över och tränar sina hundar.

Självfallet kan inte ett internetforum ersätta vanliga kurser och träningar, men jag hade nog hoppats på något annat av mina besök här. Dock är det ju möjligt att jag, om jag varit mer ihärdig själv upplevt sidan annorlunda.

Nu tränar jag mycket med min hund, med olika instruktörer, och jag njuter av mitt liv som hundägare. Men de gånger det har dykt upp frågor och problem, och det gör det ju oundvikligen, så känns det inte som att detta är rätt forum.

Detta är ju min högst privata åsikt, och att ni är så många som tycker annorlunda är ju bara bra!
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Till viss del kan jag hålla med dig även om jag troligen är en av dom som bidrar till besserwisserattityden. I vissa typer av diskussioner tycker jag att några sågas jämns med fotknölarna ffa i blandrasdiskussioner, avel (ve och fasa om det skulle vara både blandras och avel samtidigt) och hundars uppförande i samhället.

Men jag tycker nog att 'Hund' avspeglar bukefalos generellt. Bukeanvändaren är väldigt präktig och vill gärna knäppa andra på näsan om vad de får och inte får göra. Jag menar att alla på Bukefalos handlar minsann KRAV-märkt, deras hundar går inte lösa om de inte har perfekt lydnad och så vidare. Jag tror inte att verkligheten är riktigt sådan som den beskrivs här utan att folk mer talar/skriver om hur de vill vara än hur de är. Därmed kommer ofta en lite överlägsen attityd. Denna attityd kan nog även komma genom att man är stressad när man skriver och inte fomulerar sig så lämpligt.

Jag tittar förbi här då och då men känner nog tyvärr att jag inte har så mycket att bidra med.
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Nu får jag ju säga att jag inte upplever dig som bidragande till besserwisserattityden, tvärtom!

Och visst är det så, att många är/vill vara oerhört präktiga och framstå som att man alltid har koll. Jag är nog inte helt fri från den sjukan själv, om jag rannsakar mitt inre...

Men faktum kvarstår att jag, när jag haft problem, vilket jag har allt emellanåt, drar mig för att fråga här inne.
 
Sv: Ett stort tack och mängder med rosor till er alla!

Detta är ett bra forum, ifrågasättningar, tips, erfarenheter ja allt som tänkas ploppa upp här. Oavsett om man kanske tidvis kan få känslan av motarbete så är det ju något man lär sig i nästan varje tråd.

Ifrågasättningar är bra, ibland är man förblindad och det är skönt att få objektiva åsikter och tips från andra med mer kunskap. Alla är vi olika, men jag tycker man kan lära sig något av alla också.

För eller emot blandisar, kritiska ögon, påhejande osc. om inte detta forum fanns på buke skulle inte jag vara lika ofta här.

Tack för alla åsikter, frågor, tips osv ni ger med er.

/filiskrutt
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp