Ett tungt avsked

Scorpan

Trådstartare
Nu är hon borta :cry:

I söndags förvärrades läget med min gamla honkatta Alma och det blev att akut söka upp en veterinär för att avliva henne. Ett tungt beslut som samtidigt var enkelt att ta. Vi har bara haft henne i 8 månader av hennes ca 17 åriga liv och jag hoppas att hon kände kärleken på slutet av sitt liv.

Denna madame som kom att beröra alla som mötte henne och som både skrämt slaget på en (när man stapplar ut mitt i natten för att gå på toa och möts i mörkret av ett mörkt MJJAAUUU!!!) och skratt, att se denna gamla dam leka med en gräshoppa i somras var en fröjd.

Nu är hon i katthimlen, där dom serverar vattnet lagomtempererat ur kranar med perfekt styrka på strålen, där det serveras ost när helst man vill, där hon kan bli kliad under hakan om hon vill och där alla trappor alltid har skön värmande sol på sig.

Tack för att ni lyssnade när jag skrev av mig för några veckor och för att ni tänkt på oss!


Kära Alma, skräm slaget på de andra där uppe nu! :love:


Alma & min son någon dag efter att hon kommit till oss:
35423_1495779123255_1497407061_31243255_6789473_n.jpg


Hela madamen i sin fulla skönhet:
36008_1495776283184_1497407061_31243249_5940900_n.jpg


Underbara Alma:
33480_1657421964225_1497407061_31628256_4592634_n.jpg
 
Sv: Ett tungt avsked

Beklagar sorgen jag också :cry: Det var väl hon du skrev en annan tråd om , om hennes öga ?
Hon fick iallafall en bra sista tid hos dig verkar det som....
 
Sv: Ett tungt avsked

Vad snabbt djur kan få en sådan stor plats i ens hjärta.
Så sorgligt att ni inte fick ha henne längre, fina tjejen.

Jag beklagar sorgen, hon verkar ha varit en stor personlighet.

Kram, Maya
 
Sv: Ett tungt avsked

Tack för alla svaren!

Hon blev gammal och det fort, kanske påverkade ögat det hela men det vet jag inget om. Hon var ju ca 17-18 år så jag anade att tiden var knapp. Kan tänka mig att kroppen fick jobba mycket pga ögat och inte riktigt orkade med.

Jag är glad för de 8 månaderna vi fick, försöker se det ur hennes synvinkel som bytte en blöt lövhög till ett hus fullt av kärlek och då vet jag att hon fick det bra på slutet av livet. En stor personlighet som alltid kommer finnas i våra hjärtan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp