EUbestämmerlser

Rie

Trådstartare
Om mark används som hästbete, får man då så i den för nytt bete eller måste man ha kvar det gamla betet?
Klassas det i så fall som någonting annat även om det fortsätter att vara hästbete med den nya insådden?

Sv: EUbestämmerlser

Får och får.....du får göra nästan vad du vill med marken om du äger den. Men om du är ute efter vad som gäller när man har EU-bidrag för marken. Så beror det helt på vad det är för bidrag det handlar om. Är det rena jordbruksstöd för vall odling så spelar det ingen roll om den betas eller huggs till foder. Man kan få samma bidrag ändå för den. Men om det handlar om miljöstöd för t ex naturbeten så blir man av med bidraget om man skulle så om vallen. Då byter ju den status från naturbete till odlad vall.
Så för att kunna svara måste man veta vad det är det handlar om i ditt fall. Hästbete räcker inte som beskrivning.

Sv: EUbestämmerlser

Handlar det om åkermark eller betesmark?
En betesmark får du inte plöja upp och så om, då ändras ägoslagsdefinitionen eftersom grunddefinitionen av en betesmark från början är att den inte är lämplig att plöja. En åkermark får du så om men vallen måste ligga obruten i minst tre vintrar för vallstödet (miljöstöd).

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 723
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
512
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 103
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 588
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår