Events regntäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zykk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 827
Z

zykk

Har haft mitt täcke ca 3 månader, men endast använt kanske 15-20 gr. Igår när jag tog in hästen så hade ena spännet på gjorden gått av! Någon som varit med om det?? Har aldrig hänt på något täcke jag haft tidigare... Man lär väl inte kunna klaga så här lång tid efter? :mad:

Sv: Events regntäcke

Det kan ju ha lossnat efter att hästen t ex. fastnat eller något. Då är det väl bara bra att den lossnar.

Sen tror jag inte att det bara lossnar utan något som helst motstånd?

Det har ju inte lossnat utan brustit, metallen alltså

Om jag råkat ut för det hade jag definitivt reklamerat.
Tror knappast att du kan begära att få ett nytt täcke, men de borde kunna betala lagningen av det gamla.

Immer

Kompisen har ett Olympic protector regntäcke som också själva metallspännen försvann på. Alltså det som sitter på den långa gjorden. Själva gjorden var hel utan en repa men spännet var borta. Mycket märligt, försvinner spännet borde även tyget bli lite trasigt tycker man...

Ja, faktiskt. På ett Bucas! Täcket hade jag haft ett tag, men använt en sisådär 15 ggr. Så regnade det väldigt mycket en dag och svett rann ner och fastnade i tyget kring metallspännet och FRÄTER SÖNDER. Fabriksfel var det, men jag kunde ju inte reklamera efter att ha haft det så lång tid. Skitdåligt, då nu hänger det bara här och väntar på att få lagas. :mad:

Precis som på mitt täcke då, förutom att själva haken på spännet satt kvar där man fäster gjorden!

Ska höra med min bekant på granngården där jag köpte täcket

Det gjorde mitt också, därför kunde vi se hur det hade gått sönder... Och det var verkligen sönderfrätt. :mad: Så blir det om de använder fel metall vid tillverkningen.

:eek: Precis så gjorde min kompis event-täckes-spänne (vilket långt ord :smirk: )
Ett gult/creme-färgat vintertäcke...
Antar att metallen inte var tillräckligt bra.. :mad:
reklamerade dock inte utan satte en "brandkårshake" där..

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 190
Senast: super
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 745
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka