Examen 2016

piggelin

Trådstartare
Vilka tar examen från Högskola/Universitet i år?
Har ni fått jobb än?
För mig går det segt, har sökt närmare 20 tjänster utan svar (några av dem har dock inte ansökningstiden gått ut än)

Jag tar examen i juni, men jag har inte sökt några jobb än:angel: Jag ska först flytta till en annan stad, och sedan har jag bokat in mig på körkortskurs under en månad. Det där med jobb tar jag lite senare.

Tar det i höst har inte ens tänkt på att man kanske borde söka något :p Försöker få praktik, den stressen räcker för mig. Har i alla fall sommarjobbet fixat.

Jag tar examen i juni, har inte jobb än men det är i rullning med ansökningar och intervju. Har inte sökt så många jobb, men det finns lite mer ute nu som jag ska söka. :)

Är klar nu i juni, har sökt 8 jobb och hittills fått 6 av dem. Var på en intervju idag som jag är 99% säker på att jag blir erbjuden och då har jag fått 7 av 8 sökta jobb. Så då står jag och velar mellan det som jag hunnit tacka ja till och detta som jag var på idag. Lär bli lönen som avgör. Inget välbetalt yrke precis så varje hundralapp extra räknas. Men jobb finns det för min del. Har inte ens varit i närheten av att söka allt som finns ute och de trillar in nya jobb hela tiden. Lyxigt att kunna välja lite som man vill....

Har sommarvik med ev förlängning till hösten, men är inte så stressad med jobb pga bristyrke. Låter segt för dig!!!! Håller tummarna och hoppas att du ids fortsätta streta!

Ja det är lite segt men är väl hög konkurrens inom min bransch... fått besked om att det kanske blir en tjänst ledig i min hemkommun (där jag skriver ex-jobb) som de vill att jag söker så hoppas på det. Vad läser ni för utbildningar? ☺

Hoppas du får det, är det svårt med jobb så är det nog viktigast att få in en fot någonstans.
Jag läser till medicinsk sekreterare.

Hoppas du får det, är det svårt med jobb så är det nog viktigast att få in en fot någonstans.
Jag läser till medicinsk sekreterare.
Ja det verkar vara ett stort behov av sådana. Har en kompis som arbetar som medicinsk sekreterare. Hon har fått så gott som alla jobb hon har sökt. Nu jobbar hon som det redan men ville byta arbetsgivare. Fick upp lönen med över 2000kr.

Jag blir färdig till sommaren, så jag har sökt ett par kurser till hösten som jag gärna skulle läsa :angel: kommer att jobba på mitt (lite halvt relaterade) extrajobb på schema under sommaren. Har i stort sett så många timmar som jag önskar där om jag skulle hamna i någon mellanperiod. Planen är annars att börja spana efter jobb som känns intressanta och sen söka doktorandtjänst när universitetet utlyser nästa vår. Har en masterexamen i psykologi när jag är klar.

Jag tog examen i januari och fortsatte rulla på som timvikarie på mitt jobb då jag inte nöjde mig med alla åren jag pluggat till dess, utan ville fortsätta ett tag till. Enda skillnaden med examen var att lönen höjdes ganska rejält.
Känner mig helt lugn på arbetsfronten. Vet att jag kan få fast jobb när helst jag vill och hela branschen skriker efter folk, så valmöjligheterna är väldigt stora om jag inte vill fortsätta där jag är nu.

Förstår ändå att det måste vara sjukt segt att inte få komma igång och jobba med något inom sitt område :down:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: malumbub
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 247
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 974
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka