Examensarbete

Kirre

Trådstartare
I första inlägget på mycket länge ska jag be om hjälp. Jag behöver komma på något bra att skriva examensarbete om. Det ska vara om djur, helst häst. Det är ett arbete på 5 högskolepoäng så inget jätte men ändå lite mer än bara ytligt.
Har själv funderingar åt beteende, kommunikation hos häst eller något med värmereglering hos häst och ev kontra andra djurslag. Eller generellt om foder för häst. Det kan bli så stort bara så att man inte hinner fördjupa sig. Någon snävare vinkling inom foderbiten? Vilken?
Vad tycker ni skulle vara intressant att läsa om? Vad har ni frågor och funderingar kring? Sånt som man kanske inte tar sig tid att undersöka om man nu inte har all tid i världen och ett stort intresse.
Det måste finnas en del vetenskaplig fakta och forskning bakom.

Tacksam för alla tips och funderingar, seriösa, oseriösa, lösryckta, ja vad som.
 
Avmaskning!!

Det är absolut inte lät att hänga med på vad som är nya rön, vad som är egna idéer och vad som är gamla. Det hade jag verkligen velat läsa ett arbete om!

Både hur parasiterna påverkar hästen, hur vanligt det är, hur det påverkar bete m.m.

Ja allt som det kan finnas något om.
 
Bra ide´!

Har just börjat fundera mycket på detta. I går skickade jag in ett bajsprov till SVA, för att undersöka vad som finns däri!
 
Hamnade visst under hästverksamhet, hur nu det gick ihop men jaja. Kankse för att jag ska skriva arbete om hästar.

Parasiter var det en del som skrev om i år och en kompis ska troligtvis skriva om det och just träckprov. Vi ska även göra ett mindre arbete under hösten om det.

Några andra förslag? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp