Linn-Nora

Trådstartare
Alltså jag blir snart galen! :banghead::confused::crazy:
Jag är väl inte världsbäst på excel men nu har det verkligen gått i baklås.
Om någon kan (och vill) hjälpa mig är jag evigt tacksam!

I torsdags filtrerade jag från ett visst datum. Sedan sparade jag och stängde ner. Nu lyckas jag inte få fram poster sen innan senaste filtreringen. Är de borta nu? Lyckas verkligen inte hitta! :crazy:
 
Är det så du har dolt en hel kolumn eller är det rader som är borta?
Vad su kan göra är att du går in på filtreringen och tar bort markeringen i rutan för allt så den blir tom och sen trycker du i den igen så brukar det komma fram.
 
Tack! Ska testa!

Det jag gjort är att jag filtrerade fram ett datum. Det konstiga är att då såg jag bara det datumet. Nu ser från datumet och framåt, men inte posterna innan.. Jättekonstigt!
 
Tack! Ska testa!

Det jag gjort är att jag filtrerade fram ett datum. Det konstiga är att då såg jag bara det datumet. Nu ser från datumet och framåt, men inte posterna innan.. Jättekonstigt!
Då borde du kunna gå in i filtreringrutan och bara bocka i dem tomma rutorna.
 
Jag lånar tråden med ytterligare en excelfråga.
Finns det något sätt att "byta plats" på rader och kolumner? Alltså, så att det som nu står som rader blir kolumner och det som finns o kolumnerna blir rader?

Jag har laddat ner en fil som jag tänkte skriva ut, men det är ju hopplöst med 40 kolumner och ca 10 rader...
 
Är det skrivskyddat kanske? Kopiera till nytt blad utan formatering och sen transponera?
Jag får prova...
Lyckades i alla fall vrida på texten överst i kolumnerna, så jag fick ner de 15 sidorna i porträttläge till 2 sidor i landskapsläge, så jag kunde skriva ut. Men det är fortfarande lite svårt att läsa det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 374
Senast: zassoo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 559
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Barrow
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp