Explosion i prispengar – Fredricson red in över 20 miljoner

Hoppsporten är i förändring. De senaste åren har prissummorna ökat rejält.
För fem år sedan toppade Rolf-Göran Bengtsson statistiken efter att ha ridit in 7,9 miljoner kronor.
2019 toppar tysken Daniel Deusser pengalistan med 28,1 miljoner.
Sammanlagt var det fyra ryttare som förra året red in över 20 miljoner kronor, en av dem var svenske stjärnan Peder Fredricson.
– Den här utvecklingen är otroligt viktig, säger hopplandslagets förbundskapten Henrik Ankarcrona.
 
Jag tycker den utvecklingen gör att sporten blir ointressant utom för dem som har en direkt ekonomisk vinning, det är numera pengar det handlar om och inte mycket annat.

Jag håller med. Det är ffa de två penningstinna tourerna som Jan Tops kört igång som har påverkat detta. Det hedrar verkligen Steve Guerdat att han vägrar vara med.
 
Jag håller med. Det är ffa de två penningstinna tourerna som Jan Tops kört igång som har påverkat detta. Det hedrar verkligen Steve Guerdat att han vägrar vara med.

Jo, fast jag undrar hur länge hans hästägare går med på det! Steve kom väl rejält på kant med Tops när han arbetade där så känns ju liiite som det har med det att göra oxå!
 
Jag tycker den utvecklingen gör att sporten blir ointressant utom för dem som har en direkt ekonomisk vinning, det är numera pengar det handlar om och inte mycket annat.

Sporten i sig blir ju i allra högsta grad mer intressant eftersom världens bästa ekipage deltar där. Är ju typ bara på OS och VM numer som vi får se de bästa ekipagen tävla mot varandra!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Premiär för nya nationsserien Longines League of Nations och Sverige levererade direkt. Henrik von Eckermann, Peder Fredricson, Antonia...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och King Edward red in motsvarande knappt 2 miljoner kronor för segern i världscupfinalen i Omaha, Nebraska, USA...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jens Fredricson tar den fjärde platsen i det svenska hopplandslaget under ridsport-VM. Rolf-Göran Bengtsson får nöja sig med...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter en lång väntan är dags för OS i Tokyo. Och de som representerar Sverige i hästhoppning är Peder Fredricson, Malin...
Svar
0
· Visningar
490
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp