T
toddy86
Jag har en extern hårdisk LaCie på 1 TB. När jag kopplade in denna för första gången på min stationerade PC så fick man ett val. Antingen skulle man välja inställningen för windows eller Windows/MAC OS. Dum som jag var så valde jag endast windows. Problemet är att jag ska nu köpa en MACbook pro och undrar då. Kommer den externa hårddisken fungera på min MAC eller måste jag formatera?
Testade att gå in på den här datorn, högerklicka på LaCie ikonen och formatera. Men icke sa nicke. Det stod då"Det gick inte att formatera den här enheten.Avlsuta alla diskverktyg eller program som använder enheten och kontrollera att inget fönster visar enhetens innehåll.Försök sedan att formatera senare". Jag fattar ingenting av det där
Filsystemet är på NTFS!
Oerhört tacksam för ordentlig guidning då jag är rätt dum på datorer
Testade att gå in på den här datorn, högerklicka på LaCie ikonen och formatera. Men icke sa nicke. Det stod då"Det gick inte att formatera den här enheten.Avlsuta alla diskverktyg eller program som använder enheten och kontrollera att inget fönster visar enhetens innehåll.Försök sedan att formatera senare". Jag fattar ingenting av det där
Filsystemet är på NTFS!
Oerhört tacksam för ordentlig guidning då jag är rätt dum på datorer