Extremt dålig uppkoppling i Dalarna (Mora-området) senaste veckan?

Aviello

Trådstartare
Jag håller på att få utbrott gånger tre :D
Jag har abonnemang hos Telia, Tre och Telenor och hos alla tre har jag haft extremt dålig uppkoppling senaste veckorna. Det gäller både mobiltelefoni och surf, inget funkar. Är det fler som upplevt samma sak eller är det bara vi som haft extrem otur och bor i en svacka eller något annat? Vi har också haft mycket åska, konstigt väder, så det är nog inte så otippat, men ändå?

Jag kan inte jobba som jag ska, vi kan inte se film utan att det laggar var femte sekund, ingenting fungerar.

När det är samma problem hos olika företag känns det inte som att det räcker att felanmäla (vi har gjort det hos Telia som är vår huvudleverantör) eller utgår de alla från samma mast kanske?

Jag ville väl mest få klaga av mig gissar jag, men skulle någon veta något klokt så lyssnar jag gärna!
 
Vet inte om det bara är helt fel att tänka så, men vi får samma problem varje sommar. Vår teori är helt enkelt att det är semestertider, dvs sommargäster som kommer till sina stugor och andra turister, vilket innebär att nätet blir mer belastat.
Tidigar morgnar och sena kvällar fungerar det oftast bra, dvs när många sover.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp