Få barn under studietiden.

Tink

Trådstartare
Hej!
Jag har planer på att börja studera, samtidigt funderar jag också på att eventuellt försöka få barn nummer två någon gång under studietiden.
Fungerar det att få barn och ta studieuppehåll mitt i terminen?

Om man istället skulle få barn under sommaren, sänks ens SGI då med tanke på att man inte får varken CSN eller (troligtvis) inte jobbar under sommaren innan barnet föds?

Något annat att tänka på?
Någon som har studerat med småbarn och tycker att det fungerat bra/mindre bra?

Naturligtvis kan jag ju vänta med att försöka få ett till barn till studierna är över men det känns lite väl långt fram i tiden.
 
Jag studerar och har fått barn mitt i. Nu gör jag iofs som så att pappan tar ut ledighet och jag fortsätter med studierna. Dottern var 2 dagar när hon hängde med på redovisning. Har gått utan problem, har helammat och allt flyter på fint. Pluggar heltid, men är oftast bara i skolan två dagar i veckan oxh då rätt korta dagar. Hade inte gjort det med barn nr ett, men med syskon kände jag mig säkrare på vad som skulle komma. Och vet ju att jag.började jobba när äldsta var 6 månader.

Angående SGI osv har jag dock ingen aning, aldrig satt mig in i det då jag inte tagit ut några dagar ännu.
 
Hej!
Jag har planer på att börja studera, samtidigt funderar jag också på att eventuellt försöka få barn nummer två någon gång under studietiden.
Fungerar det att få barn och ta studieuppehåll mitt i terminen?

Om man istället skulle få barn under sommaren, sänks ens SGI då med tanke på att man inte får varken CSN eller (troligtvis) inte jobbar under sommaren innan barnet föds?

Något annat att tänka på?
Någon som har studerat med småbarn och tycker att det fungerat bra/mindre bra?

Naturligtvis kan jag ju vänta med att försöka få ett till barn till studierna är över men det känns lite väl långt fram i tiden.