Bukefalos 28 år!

Få bort hårspraysrester

SprinkleOfStars

Trådstartare
Någon här som jobbar som frisör eller nån annan som har tips på hur jag kan få bort hårspraysrester från håret? Jag har väldigt tjockt hår och nu har hårsprayet jag använder blivit till ett klet i håret (tänk blandning mellan häftmassa & tuggummi...:crazy:) Hur sjutton ska jag få bort det utan att raka av mig håret?? har testat schamponera med vanligt schampo flera gånger, använt ett djuprengörande schampo & i ren desperation även tagit diskmedel men det vägrar försvinna. Min far föreslog thinner (:eek:) men det känns ju inte som man vill stoppa hela huvudet i det + att det förmodligen kommer förstöra håret totalt, det måste väl finnas nåt bättre sätt & jag kan väl inte vara den första som har hårspray som "byggts upp" i håret...
 
Testa med att schamponera det torrt dvs blöt inte håret innan och låt schampot få sitta 10 min innan du sköljer bort det.
 
Oj aldrig hört talas om att det blivit så, får jag fråga vad du använder för spray?

Har du provat att borsta ur sprayen? (försiktigt!!) börja separera håret med fingrarna, sen en gles kam, en tätare kam osv. Kom ihåg att börja längst ner på det ihop tovade och arbeta uppåt. Nu vet jag inte om det hjälper i ditt fall men en ordentlig glansspray skulle kunna hjälpa att reda ut det.

Sen får man utgå ifrån regeln lika löser lika, vatten löser vatten och fett löser fett. Är det så att har blivit fett av hårsprayen hade jag kunnat överväga att göra en inpackning av olivolja att sitta med en stund innan schamponering. Hade sprayen vart vattenlöslig borde du ha fått ut den nu tycker jag.

Det var ett par år sen jag jobbade som frisör nu så det kanske kommit någon superprodukt som kan hjälpa dig. Gå in på en salong och fråga om det inte löser sig för dig :)
 
Just det!
Vad använder du för schampo till vardags? Schampon har jag faktiskt sett leda till de problemen du beskriver när håret blivit mättat av silikoner