Få katt bort från tomten?

R8n

Trådstartare
Har ett allvarligt problem, en grannes katt är på våran tomt flera gånger per dag och nu har grannen hotat med att anmäla oss för att vi matar dennes katt.

Visst, vi matade den för över 2 år sedan då den var mager men har inte matat sedan dess.

Så, hur lyckas man med att skrämma en katt så den inte vågar/kommer tillbaka till tomten igen?
 
Sv: Få katt bort från tomten?

Vad skulle anmälan om att mata katten rubriceras som?
Och vart skulle grannen anmäla detta?
Jag vet ärligt talat inte om något som man kan anmäla sådant för.

Så vad är problemet?
 
Sv: Få katt bort från tomten?

Inte en aning. Kan väl säga att det är folk som man inte bråkar med, det är allt. Ville faktiskt bara ha tips på hur vi får väck katten :)
 
Sv: Få katt bort från tomten?

Har provat med citronblandat vatten men det verkar inte hjälpa :/
 
Sv: Få katt bort från tomten?

Har provat med citronblandat vatten men det verkar inte hjälpa :/

Häller du det på katten eller bredvid? Tror det är bäst att faktiskt sikta på katten för att det ska fungera bäst även om det kanske inte är så roligt.
 
Sv: Få katt bort från tomten?

Är grannarna från en annan planet eller? Om någon ska bli pissed över att grannens katt är på er tomt så är det ju ni! Om ni nu är okej med att den är där så borde grannarna vara glada över det! Undrar vad grannen sagt om ni släppte ut er hund så den sprang omkring på dennes tomt, och ni sa till grannen att den måste lösa så att hunden inte går in där.

Man upphör aldrig att förvånas över en del människor :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 370
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: Sassy
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 363
Senast: monster1
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp