Få nytt bett att sluta gnissla?

diabla

Trådstartare
Hur gör man det? Det är ett 3 delat bett med "fasta" ringar, men dom ringarna gnisslar som satan!

Sv: Få nytt bett att sluta gnissla?

Jag vet inte, men det finns ju poleringsmedel för bett, det kanske funkar. Till mitt bett använder jag Sprengers, det är jättebra och gör att bettet blir blankt också. Det får absolut inte vara några kemikalier i det, men det visste du nog redan ;) . Good Luck!

Annars kan du ju pröva dig fram med matolja och sånt..

Sv: Få nytt bett att sluta gnissla?

matolja funkar bra till det. har även kört med ekololja i brist på annat och det gick det med...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Nevermind
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
533
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 251
Senast: dukie
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31