Facebooknewbie behöver hjälp.

MM

Trådstartare
Så äntligen tog jag tag i det och skaffade Facebook igår men har nu några funderingar.

Måste jag se precis allt som händer alla mina vänner? Om någon vän taggas i någon annan av hens vänners bilder så behöver jag kanske inte veta det.
Jag har även en som lägger upp miljoner citat varje dag. Heller inget jag känner för att se hela tiden.
Hur kom det sig att så fort jag reggat mig så fick jag 5 vänförfrågningar direkt? Jag hade inte ens fyllt i någon info om mig?
Om det är någon som jag "måste" vara vän med för sakens skull, kan man ändra så hen vet så lite som möjligt om mig? Jag har inget intresse av att vara vän med personen men känner mig så illa tvungen för fridens skull.
Var hittar jag olika grupper man kan gå med i?

Något mer som är bra att veta? :)

Jag råkade hitta dig :o
:D

Du kan gå in på personens inlägg på din tidslinje trycka på "pilknappen" och sedan välja "Sluta följa XXX" då slipper du se personens alla inlägg....

Sedan kan du välja "sekretessgenvägar" längst upp till höger och där kan du välja vilka som kan se dina inlägg - då kan du exempelvis välja vänner (men inte bekanta) och så ställer du om de personer som du inte vill ska kunna se allt du lägger upp till bekanta....

Ang taggningarna så slåss jag med dem också..... Hoppas ngn annan har ett bra tips om hur man blir av med dem.... Just nu väljer jag bara att "dölja allt" från de personer som har lagt taggen....

Ang grupper kan du alltid stalka dina vänner å se vilka grupper de tycker är intressanta :angel: eller så gör du bara en fritextsökning på ngt du gillar i sökfältet

Jag råkade hitta dig :o
:D

Du kan gå in på personens inlägg på din tidslinje trycka på "pilknappen" och sedan välja "Sluta följa XXX" då slipper du se personens alla inlägg....

Sedan kan du välja "sekretessgenvägar" längst upp till höger och där kan du välja vilka som kan se dina inlägg - då kan du exempelvis välja vänner (men inte bekanta) och så ställer du om de personer som du inte vill ska kunna se allt du lägger upp till bekanta....

Ang taggningarna så slåss jag med dem också..... Hoppas ngn annan har ett bra tips om hur man blir av med dem.... Just nu väljer jag bara att "dölja allt" från de personer som har lagt taggen....

Ja, jag såg att du hittade mig :love:

Om jag lägger upp något offentligt, då ser även dom som är bekanta det?

Den går efter din mejl, så de som har din mejl får upp notis om att du finns på fb :)

Men jag tror inte ens jag känner 4 av dom? Förlåt om någon känner sig glömd :o
Är det någon härifrån så får du gärna ge dig till känna :p

När man lägger upp något "offentligt" då kan alla se det, även dom som inte är vän med dig. Bästa är att ha sekretessen till "endast vänner", har för mig man kan ändra det under inställningar, går även att ändra för specifika inlägg man vill göra osv.
Jag är säker att du kommer hitta alla funktioner osv med tiden.

:love:

Om du lägger upp ngt offentligt så kan alla se det - även de som inte är dina vänner eller de som inte finns på FB. Därför jag bara har inställningen "vänner" - jag är nog liiiite nojig ;)

Ah okej. För det räcker ibland med att de mejlat digså sparas den ju.
Annars kanske ni har gemensamma vänner? Alternativt att det inte är riktiga personer utan någon reklambot typ.

Jag tror iofs att jag vet vem du är på fb så om du vill kan jag skicka en vänförfrågan ? :) Jag kan skicka ett medelande med mitt nick här på buke först så vet du vem det är som frågat?

Om det är någon som jag "måste" vara vän med för sakens skull, kan man ändra så hen vet så lite som möjligt om mig? Jag har inget intresse av att vara vän med personen men känner mig så illa tvungen för fridens skull.
Man kan använda anpassad lista på sekretess och där ange vilka personer som inte ska se dina inlägg och i så fall köra på den som standard. Om man ändå vill att den personen ska se vissa inlägg så kan man tagga den i just det inlägget då ser den det :)

• Gilla
Reactions: MM

Som andra har skrivit så ser alla som har FB det då, vilket kan vara bra om man till exempel behöver nå ut till många fort. Vi hittade en hund tex och hittade ägaren tack vare fb på mindre än 30 min, då var ändå hunden väldigt långt ifrån sina hemtrakter... Ägarna hade letat nästan hela dagen och hunden dök upp på farbrors trapp vid skymningen och tiggde godis. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och... 2
Svar
21
· Visningar
1 285
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 425
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 482
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka