Fälttävlanskort för gamla rävar..?

moiran

Trådstartare
Jag har mailat distriktet för nån månad sedan (minst...) utan att få svar, så jag tänkte att någon här kanske vet svaret... :)

Jag har tävlat msv b fälttävlan på stor häst (och ponny) med placeringar. För 14 år sedan... Nu har jag fått fram ett par unghästar och blivit sugen på att göra lite comeback på fälttävlansbanorna. ;) Fälttävlanskortet fanns ju även då på stenåldern, men eftersom jag tävlat msv både före och efter det infördes så brydde jag mig inte om att skaffa fram ett märke att klistra på gröna kortet (som det ju funkade förut) eftersom ingen frågade om det i de klasserna ändå. Så jag har ju inget bevis på att jag har fälttävlanskort. Däremot borde det ju finnas gamla resultat i något arkiv hos ridsportförbundet antar jag som visar att jag har (haft) kortet?

Men frågan är alltså: behöver jag skaffa fälttävlanskort nu (igen)? Har man gamla fälttävlanskortet ska man kunna kopiera kortet och få det infört i tdb, men om man som jag inte skaffade det stackars lilla klistermärket..? :p

Nu är det ju inte så svårt att skaffa kort på nytt för all del, men det vore ju skönt att inte behöva bry sig. Jag antar att nån gammal tränare skulle kunna skriva intyg också, som alternativ?
 
Sv: Fälttävlanskort för gamla rävar..?

Nej det behöver du inte, inte heller underskrift ska behövas egentligen.. Jag har för säkerhets skull skaffat underskrift för både ft-kortet och * klass för att slippa tjafs men det ska inte behövas.
 
Sv: Fälttävlanskort för gamla rävar..?

Har man gamla fälttävlanskortet ska man kunna kopiera kortet och få det infört i tdb
Ska FT-kortet också in i TDB? Behöver man göra något för att få in det där? Eller räcker det att man tävlade året innan, som det gjorde med gröna kortet?
/Lady_S
 
Sv: Fälttävlanskort för gamla rävar..?

Ska FT-kortet också in i TDB? Behöver man göra något för att få in det där? Eller räcker det att man tävlade året innan, som det gjorde med gröna kortet?
/Lady_S

Det SKA in i TDB så småningom men är inte där ännu! Så nu är det ryttarboken som gäller.
 
Sv: Fälttävlanskort för gamla rävar..?

Nej det behöver du inte, inte heller underskrift ska behövas egentligen.. Jag har för säkerhets skull skaffat underskrift för både ft-kortet och * klass för att slippa tjafs men det ska inte behövas.

Så egentligen skulle jag kunna lämna ryttarboken helt tom då (och sen då potentiellt tjafsa mig till start i de fall någon skulle invända)..? Jag tror det är jobbigt att tjafsa när jag inte har något jag kan ta med som bevisar kvalifikationer om någon ifrågasätter. Förmodligen är det lättast att göra som du gjort och skaffa en kråka för vardera ruta... :p
 
Sv: Fälttävlanskort för gamla rävar..?

Puttar lite på denna gamla tråd då jag är i samma sits.
Är allt lugnt om jag har med resultatlista med godkänd resultat från *?
För att starta i båda debutant och senare *klass?
Har också en int.nat. tävlingslicens för fälttävlan, även om den är från 2006:angel:
 
Sv: Fälttävlanskort för gamla rävar..?

Det ska vara lugnt! Det bästa för att slippa tjafs är att kontakta någon tränare du känner som vet vad du ridit som fyller i din bok.
 
Sv: Fälttävlanskort för gamla rävar..?

Kan man skriva på själv, om man blir sugen på comeback, tror du?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp