fälttävlanskort?

L

LillTihra

var kan man skaffa det?
jag vill prova på fälttävlan med min häst.
vad e det viktigaste man ska tänka på?
förrutom hästens kondition o muskler?
någon som vill säga nåt? :)
 
:mad: ingen???
7 läst, ingen vet vad som krävs när man ska tävla fälttävlan?? :angel:
 
Ta kontakt antingen med en klubb som anordnar fälttävlansträninger eller med ditt distrikt, de vet vilka tränare som finns och vilka som är godkända kontrollanter för kortet.
Vad du ska tänka på är väl för det första att hoppningen ska kännas säker, det är roligare att börja träna fasta hinder då, iallafall om både häst och ryttare är nybörjare vad det gäller terräng. Sen tycker jag att du ska var med på några terräng träningar innan du tar kortet, visst man kan mycket väl klara det utan träning i förväg men det är kul och träna och det känns roligare att rida sin första tävling om amn tränat ordentligt innan och känner sig relativt säker.

Lycka till, det är superroligt med fälttävlan, jag ioch pålle debuterade för ett par årsedan 35 resp 11 år gamla.

Det viktigaste av allt förresten, tänk på att ha kul!
 
ok =)
vi e säkra på hinder o hoppning. dressyren med.
fasta hinder har jag bara hoppat några gånger.. :)
men då ska jag se vad jag kan göra! :love:
tack så mycket!!
 
tack :love:
en sak till bara,
någon som vet hur högt en debutant klass e för c-ponnyer?
både i hoppningen o terräng?
vilken klass i dressyren?
e allt på en dag?!
 
Distriktet brukar anordna så ayy man kan ta det.Man har en teori del och en uppridnings del med tempo övningar ,vatten hinder och lite olika slags hinder.
Det du ska tänka på som är jätte viktigt är att du måste rida med huvudet hela tiden och att du måste ha en häst som lyssnar bra.Du måste tänka på farorna mm hela tiden annars så kan det bli farlígt!
lycka till :cry:
 
lycka till :cry:?

hm...jag rider alltid med huvet o utsätter inte min häst för fara...
tycker att fälttävlan skulle passa min häst bättre än vanlig hoppning
då e hon e väldigt försiktig om sej o hoppar allt men tycker bättre om att hoppa ute i terräng o så e hon duktig i dressyr.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: Sirap
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 924
Senast: Lobelia
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Lager
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp