Fälttävlansryttaren om avstängningen

Under 2023 tilldelade FEI fälttävlansryttaren Christoffer Forsberg en varning, böter och avstängning i sex månader. Detta på grund av att han funnits skyldig till sexuella trakasserier av två kvinnor. Sportbladet har gjort ett reportage med honom där han berättar om avstängningen.
 
Stackarn , bli avstängd och få böter av i sverige: ett försiktigt försök till en kram efter koll på en gemensam film. Utomlands: ( holland) lite opassande men kort försök till hångel i en box.

Och han får köra ut tidningar och ha en massa andra x jobb för att få ekonomin att gå runt.

Ja har man inte bättre minne och mer självinsikt så är det nog väldigt bra att han hålls utanför en landslagsplats. Kräket.
 
Under 2023 tilldelade FEI fälttävlansryttaren Christoffer Forsberg en varning, böter och avstängning i sex månader. Detta på grund av att han funnits skyldig till sexuella trakasserier av två kvinnor. Sportbladet har gjort ett reportage med honom där han berättar om avstängningen.
Men stackars liten då :cry:🙃🙄
 
Jag som hann läsa den långa artikeln i Aftonbladet innan den låstes tänker att hans konsekvenstänk inte verkar utvecklat alls. Han tycker synd om sig själv och förstår inte alls hur hans beteende påverkat andra.
Ja och väldigt korkat att göra samma misstag två gånger.

Tycker dock det verkar vara väldigt ojämnt med straff inom ridsporten.
 
Jag har Aftonbladet+ så läste hela. Ja, mycket självömkan och brist på självinsikt. Sedan det obligatoriska, jag tycker synd om offren, och sedan mer att han förlorat sponsorer och att inte många hästägare vill att han ska rida och utbilda deras hästar. Och att nu har hans chanser att bli förbundskapten försvunnit. Hans hästar blir mindre värdefulla och kan inte säljas lika dyrt som om de tävlat i OS/VM/landslaget. Och, som reportern skriver, han påstår saker som är svåra att bevisa, att han ångrat sig

Det är sååååå synd om honom att han känner sig utfrusen när han är ute och tävlar och att förbundet inte skött kommunikationer. Så nu tänker han kanske söka tyskt medborgarskap och tävla för Tyskland. Vilket, lycka till med den landslagssatsningen. Är det dessutom inte karens om man byter medborgarskap?

AB har ett gäng riktigt bra sportjournalister, inte bara inom ridsport utan även hockey, fotboll, judo osv. Många fokuserade på ungdomsidrotten.
 
Ja och väldigt korkat att göra samma misstag två gånger.
Det va hans egen snedvridna bedömning att det nu i efterhand bara var 2 ggr, han har kladdat, manipulerat, fryst ut , mobbat, i flera år med väldigt många och långvarigt. En kille som inte gett sig och som hotat och trakasserat. Det har blivit hans fall, många av de andra kladdisarna har kunnat ta ett nej, och bara gått vidare o bytt ut tjejen- men inte här,
 
Det va hans egen snedvridna bedömning att det nu i efterhand bara var 2 ggr, han har kladdat, manipulerat, fryst ut , mobbat, i flera år med väldigt många och långvarigt. En kille som inte gett sig och som hotat och trakasserat. Det har blivit hans fall, många av de andra kladdisarna har kunnat ta ett nej, och bara gått vidare o bytt ut tjejen- men inte här,
Fyfan. Och ändå är det först när FEI agerar som SvRF följer efter, om jag minns rätt?

Jag är - som alla kanske förstår - noll insatt i sånt som "alla" vet om kända tävlingsryttare och tränare.
 
AB har ett gäng riktigt bra sportjournalister, inte bara inom ridsport utan även hockey, fotboll, judo osv. Många fokuserade på ungdomsidrotten.

Fast jag vet inte- denna artikel tyckte jag inte var särskilt bra,det låter som förbundet straffar honom i efterhand för ingenting det kan inte vara så svårt för en sportjournalist att ta fram lite mer fakta om hur han hållt på samt vad som hänt runtomkring hans stall, med hästägare till ex,:angel:
 
De skriver redan i början att det artikeln handlar om är konsekvenserna av Christoffer Forsbergs handlande.

Fokus ska vanligen ligga på det allmängiltiga, på varningstecknen, på tränarens till omsorg förklädda manipulationer. Och offer ska beredas minst lika stort utrymme som förövare.

Men vi är inte i Skåne för att ställa ryttaren till svars för vad han gjort eller öppna för förmildrande omständigheter. Överträdelserna har granskats av ridsportens rättsväsende och de har funnit honom skyldig, så det finns inget att diskutera eller nyansera.
 
Jag har Aftonbladet+ så läste hela. Ja, mycket självömkan och brist på självinsikt. Sedan det obligatoriska, jag tycker synd om offren, och sedan mer att han förlorat sponsorer och att inte många hästägare vill att han ska rida och utbilda deras hästar. Och att nu har hans chanser att bli förbundskapten försvunnit. Hans hästar blir mindre värdefulla och kan inte säljas lika dyrt som om de tävlat i OS/VM/landslaget. Och, som reportern skriver, han påstår saker som är svåra att bevisa, att han ångrat sig

Det är sååååå synd om honom att han känner sig utfrusen när han är ute och tävlar och att förbundet inte skött kommunikationer. Så nu tänker han kanske söka tyskt medborgarskap och tävla för Tyskland. Vilket, lycka till med den landslagssatsningen. Är det dessutom inte karens om man byter medborgarskap?

AB har ett gäng riktigt bra sportjournalister, inte bara inom ridsport utan även hockey, fotboll, judo osv. Många fokuserade på ungdomsidrotten.
Instämmer. Jag läste också hela. Det var en lång drypande läsning om hur livet blivit för honom.

Men han sade inte så mycket om offren och vad han kunnat orsaka dem i lidande. Så jag tror inte han förstår hur hans respektlösa beteende skadar.

Byt bransch och låt bli miljön, tänker jag.
 
Inte ovanligt. Paolo Roberto var ju också så missförstådd, stackarn.
Håller med. Sen tror jag det här är tungt att ta för det var verkligen guldgossen en gång i tiden. Alla hejade på och det fanns en ”antagonist” som en del inte ansåg var värd samma framgång av olika anledningar. Tufft att vara uppväxt med att inte vara den som kan göra fel men jag som hann läsa hela artikeln håller med om att han inte verkar ha någon insikt alls.
 
Inte ovanligt. Paolo Roberto var ju också så missförstådd, stackarn.
Och som vanligt när män blir "missförstådda" handlar det om omgivningen. Som om alla andra (och särskilt då kvinnor/tjejer) har ett ansvar att lära sig förstå dessa stackare. Och ursäkta dem för de vill ju "bara väl".

Det går liksom aldrig upp för dem att om man ständigt blir missförstådd, så kan man faktiskt ta tag i saken och lära sig kommunicera bättre. Detta i synnerhet om man driver en affärsverksamhet som kräver att man kan göra sig förstådd inför anställda, hästägare, sponsorer, arrangörer, media. etc.
 
Jag är också väldigt fundersam över dessa män som alltid ställs till svars för allt de gjort. En dag fick de för sig att kladda (OK i detta fallet två dagar) och genast pang blev det konsekvenser. O_o
 
Och som vanligt när män blir "missförstådda" handlar det om omgivningen. Som om alla andra (och särskilt då kvinnor/tjejer) har ett ansvar att lära sig förstå dessa stackare. Och ursäkta dem för de vill ju "bara väl".

Det går liksom aldrig upp för dem att om man ständigt blir missförstådd, så kan man faktiskt ta tag i saken och lära sig kommunicera bättre. Detta i synnerhet om man driver en affärsverksamhet som kräver att man kan göra sig förstådd inför anställda, hästägare, sponsorer, arrangörer, media. etc.

Om den här killen har jag hört att han bara gjorde ett taffligt raggningsförsök. Mycket ska man få höra innan öronen ramlar av!
 
Nu verkar det varit så att en känd skribent som lade ut Aftonbladets artikel på sin facebooksida och där fått en uppsjö av kommentarer om CF, blivit kontaktad och hotad? och blev tvungen att rensa bland kommentarerna för annars skulle det gå till advokat. Någon i team CF ? antar jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren som FEI har slagit fast är skyldig till sexuella trakasserier har nu fått sin dom av Svenska Ridsportförbundet. Läs...
Svar
0
· Visningar
964
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har stängt av en ungdomsryttare i landslaget i sex månader. Avstängningen kommer efter att förbundets...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 432
  • Artikel
Hästnyheter En amerikanska fälttävlansryttare fick två varningar av FEI vid den 1-stjärniga tävlingen i Lexington, USA, och stängs därför av i två...
Svar
0
· Visningar
425
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp