Färg i hall

Wysiwyg

Trådstartare
Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre garderob i hallen också som jag ska måla i samma kulör som väggarna. Mattan är en ljus plastmatta med ”fejk-ek”.

Från hallen ser man in i sovrummet som kommer vara målat i lapptuskans dusk. Köket har lite brun-greiga luckor, väggarna kommer vara vit-ish. Vardagsrummet har lite varmt ljusgrå väggar.

Letar en ljus färg utan lila, blått eller gult i. Beige går bra men i så fall någon ljusare greige utan så mycket gult i. Grönt skulle funka men i så fall någon varm ljus grön. Älskar Tant Johannas gröna men tror det blir lite för mörkt..

Får gärna vara någon kulör som Nordsjö design har. :) Helst ingen av de billigare färgerna, typ rusta. Är dålig på att måla och behöver all hjälp jag kan få av kvalitetsfärg. :D

Vill ha en varm men ändå ljus känsla och en färg som är lätt att matcha med annan inredning.

Hit me!
 
Jag har pärlgrön i hallen på min övervåning, ääääälskar pärlgrön! Och den matchar perfekt till min Ester Maria tapet av Ernst. Har den pärlgröna som fondvägg där det var träligt att tapetsera! Skulle välja samma färg igen om jag mot förmodan skulle göra om!
 
Skulle måla samma som närliggande rum.

Jaa det blir ju snyggare när allt är ton i ton. Men jag var lite sugen på en annan färg så jag inte ledsnar helt. :)

Jag har pärlgrön i hallen på min övervåning, ääääälskar pärlgrön! Och den matchar perfekt till min Ester Maria tapet av Ernst. Har den pärlgröna som fondvägg där det var träligt att tapetsera! Skulle välja samma färg igen om jag mot förmodan skulle göra om!

Ah ja pärlgrönt är ju så fint! Bra tips, googlade kulörer och funderade länge på det! :)

KL

Köpte en burk i duvgrå kulör men målade bara lite runt dörren innan jag insåg att det blev för mörkt för vad jag tänkt mig. Googlade intensivt och hittade House of Philias greige kulör vilket det blev. :) Funderade lite på light grey i samma serie men tyckte den var lite för kall. Älskar överlag både lapptuskans kulörer och typ alla House of Philias. Jag är uppenbarligen inte en särskilt spännande person. :D
 
Vi körde en grå nyans i hallen för att binda ihop färgerna i kök, sovrum och vardagsrum som man alla ser ifrån hallen
(Sen är dottern just nu inne på lila och korall som accentfärger)
IMG_6351.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: monster1
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: jerseyko
·
Hemmet Har köpt en liten etta på 40 kvm som nu ska renoveras. I vardagsrummet är det stavparkett i Ek som ska slipas och oljas. I hall/kök så...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: Boerperd
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
1 948
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp