Bukefalos 28 år!

Färgat om textiler. *nybörjare*

Fibusen

Trådstartare
Har någon här inne färgat om textiler? Har köpt en sån där förpackning med färg,och ska färga om ett schabrak som har varit fint marinblått,som nu är dassigt ljusblått/grått,men nu ska det förhoppningsvis bli marinblått igen! :bump:

Ni som använd detta,har det gett bra resultat? Hur har ni gjort med färgen? Står att man ska hälla i färgen längst bak i trumman,och sen 1 kg salt och en påse fix,men rinner inte färgen bort om man häller ut det i trumman? :o och blir textilen gämt färgad,eller blir den fläckig?
Och hur många tomma tvättar behövs sen för att vitvätten inte ska bli ljusblå? :angel:

Funderar även på att färga ett bomullstäcke i stl 135 (altså inte jättestort) tror ni att det skulle kunna funka?

Är herdins textilfärg jag ska använda.
 
Sv: Färgat om textiler. *nybörjare*

Viktigt att man inte har mer (vikt) textiler än vad instruktionerna anger. Även viktigt att man gör precis som det står, saltet är också jätteviktigt! Om man har för mycket tyg eller en liten tvättmaskin kan det bli fläckigt men för det mesta brukar det bli ganska bra. Jag brukar köra en svarttvätt gången efter för att det inte ska färgas, sedan brukar inte vara några problem!
 
Sv: Färgat om textiler. *nybörjare*

Jag har färgat en del saker med Herdins. Hur jag gick till väga minns jag inte, det borde ju fungera enl. instruktionerna, men färgen blev jämn och höll bra.

Har kört en tom maskin efteråt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp