Färgat träns till svart sadel??

Ja, det tycker jag. :) Vill man ha olika färger på lädersakerna är det ju betydligt billigare att köpa olika träns än sadlar. ;)
Och sadeln ser man ju inte så mycket av när man rider...
 
Klart att det går men jag själv vill ha allt i samma... Skulle nog inte byta sadel för den sakens skull...
Tycker dock att det är ganska tråkigt med svart utrustning. mkt snyggare med levande färger i bruna nyanser... men svårare att hitta som matchar om man inte köper samtidigt och använder lika mkt i samma märke... Kan bli dyrt... :angel:
 
Jag har precis samma problem! VILL ha ett ljust träns och en ljus sadel... Köpte ett ljust träns... Inte så vackert ihop, men jag ville inte köpa ett träns som jag inte ville ha! Nu får jag anledning att spara till en ny sadel!

Fast på tävling bör det nog vara samma färg... :smirk:
 
Klart att det går bra!

Men jag skulle nog snarare säga : rödbrunt träns till färgad sadel....

Allt läder är ju faktiskt brunt från början.

Immer
 
Jag själv vill helst ha samma färg fast just nu har jag ett ljusbrunt Zalditräns till en svart Stübbensadel..och det går utmärkt att rida i :) Färgen spelar ingen roll igentiligen det är ju faktiskt varan man ska tycka om.. Men nu har jag hittat ett svart Zaldi så jag ska köpa det ist. Det är samma modell och för 500 kr är det perfekt! :bump:

Tycker du ska köpa tränset om du tycker om det!
 
Jag skulle aldrig ha olika färg på sadel och träns, men det är ju jag.

Du ska göra som du själv tycker.
 
Självklart går det att färgat träns till svart sadel! :devil:
Men jag tycker inte att det är snyggt! :eek:
 
Jag tycker att det kvittar, sånt märker jag inte ens!
Har själv "silverbett" och silverlänk som pannband men spännena på tränset är i mässing :D
 
jadå, jag har ett träns som är toffee-färgat till min svarta sadel.
Då är det väl värre med ljusbrun sadel och svart träns tycker jag . men är väl inte dödstraff på det heller antar jag :smirk:
 
Jag har tyvärr bara svarta sadlar. Men tränset väljer jag efter humöret. Jag har: ljusbruna, mörkbruna, blått och rött. Skam att säga det men jag har sen i somras också ett svart. Men då är det ingen ide att prata med mej. Då är hela världen svart och ledsamt.
Som någon annan skrev: Sadelns färg syns knappt. Det är tränset som syns!
 
Titta på framsidan av Ridsport nr 17.
Christian Ahlmann som tog EM-guld i hoppning har brun sadel/förbygel och ett svart träns! :o
Kanske går det bättre om man inte matchar allt i samma färg :devil:
// Linda
 

Liknande trådar

Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: caballus
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
963
Senast: Wingates
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 319
Senast: kurakosz
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp