fästingar

W

Wilson_Sessan

jag har en långhårig bonnkatt som går i skogen när han vill.
han blir full med fästingar och jag är rädd att han ska få nån sjukdom.
jag har provat spot on men det fungerar inte.
finns det nått vaccin som skyddar katter mot fästing burna sjukdomar??? :confused:
 
Prova ProtectLine finns att köpa på Granngården (lantmännen) Kostar runt hundringen och den förpackningen räcker länge. Nackdelen är att katten kan få som mjäll i pälsen, men ställer man inte ut dem så gör det ju inte så mycket.
 
Jag rekommenderar inte den, men
om du vill prova den gör det på
ett litet område först.
Har du provat Frontline?
 
Har använt Frontline på både hunden och katterna (fast olika förpackningar) och till katterna var det en sprayburk vilket gjorde att man således fick spraya på medlet, vilket inte var särskilt populärt, men det höll borta fästingarna och höll dessutom i sig en tid.
 
Det finns spot-on till både katter och hundar, är nog lättare än spray.
 
Jag som har kissarna i sängen, tidvis alla tre :love: preparerar dem med Frontline. Har använt det några år nu, sedan det kom ut för katt. Hittade precis en fästing på den ena igår så nu har de fått sin 4:e dos för sommaren.
Det fungerar riktigt skapligt. Tycker dock det kan ta lite tid innan medlet blir effektivt, allra bäst blir det efter 2:a appliceringen.
 
Sv: fästingar

oj sorry :S
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: fästingar

Jag gör ingenting åt fästingarna. Det är sällan de blir sjuka och de kan få behandling. Sålänge man går igenom dem varje dag och man inte har ENORMT mycket fästingar tror jag inte att det är så farligt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 393
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 514
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
1 901
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp